شماره ۵۶ – زلزله در استان آذربایجان شرقی

نامه پان ایرانیسم
هواداران پان ایرانیسم در برون مرز
دوره دو، شماره ۵۶ – دو شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ – ۱۳ اوت ۲۰۱۲
www.paniranism.info – iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی‌
مطالب زیر تقدیم میشوند:

– پیام تسلیت به زلزله زدگان استان آذربایجان
– جعل وبسایت ترکی درباره آزمایش تسلیحاتی ایران و زلزله آذربایجان
– پیشنهادانی به هموطنان داخل و خارج از کشور جهت کمک به زلزله زدگان آذربایجان
– زلزله تن بخشی از ایران را لرزاند؛ تاکنون ۲۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی در زلزله آذربایجان
– جان به قربان تو ای جانان آذربایجان – استاد محمد حسین شهریار
– پير ايراندوست سرور رضا کرماني در هشتمين دهه زندگي خود باز هم احضار شد

پاینده ایران
هواداران پان ایرانیسم در برون مرز

پیام تسلیت به زلزله زدگان استان آذربایجان

در پی رخداد دلخراش زلزله در استان آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن شماری از هم میهنان و همچنین بی خانمان شدن هزاران نفر در این منطقه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ضمن صدور پیام تسلیت به هم میهنان، با اعتراض به عملکرد غیر مسولانه دولت و صدا و سیما به مدت سه روز عزای عمومی ملی اعلام کرد.

متن پیام سازمان ملی جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر می باشد:

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

خبر جانکاه کشته و زخمی شدن هموطنان آذربایجانی مان در زیر آوار زلزله همه ی ما را داغدار و متالم کرد.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست این ضایعه ی ملی را به ملت بزرگ ایران و خانواده ی جانباختگان تسلیت می گوید.

اکنون زمانی دیگری فرا رسیده است که همه ی ایرانیان یکدل و همراه دست در دست یکدیگر به یاری هموطنان داغدیده و مجروح بشتابند و اجازه ندهند که غم تنهایی و بی کسی در دل آنها راه یابد.

ماه رمضان است و اهالی منطقه مقید به احکام این دینی این ماه هستند. چه بسا بسیاری هنوز افطار نکرده، تشنه لب به دنبال عزیزانشان در زیر آوار باشند. کمک رسانی از سرتاسر ایران مردم غم دیده را به زنده ماندن و با مرگ جنگیدن امیدوار خواهد کرد.

بسیاری از مجروحین به خون نیاز دارند، ملت ایران در طول تاریخ برای پاسداری و بقای هم به راه زندگی ملی در شرایطی به مراتب سخت تر خون داده اند و از هم مراقبت کرده اند اکنون خون ایرانی می بایست برای پاسداری از زندگی هموطنانشان بجوش آید.

حزب پان ایرانیست همه ی ایرانپرستان را برای اهدای خون و ارسال کمک های لازم و ضروری به مجروحین و آسیب دیدگان فرا می خواند

همچنین با انتقاد جدی نسبت به عملکرد تاسف بار صدا و سیما، قصور حاصله را غیر قابل بخشش و حاکی از بی تفاوتی و ضعف بینش و احساس ملی مسولین می داند.

حزب پان ایرانیست با توجه به سکوت دولت و با درک احساسات مردم و ضرورت همدردی با جان باختگان، سه روز عزای ملی اعلام می کند.

***

جعل وبسایت ترکی درباره آزمایش تسلیحاتی ایران و زلزله آذربایجان

تارنگار فردا

پس از زلزله اخیر در آذربایجان و کشته شدن جمعی از مردم بومی آن خطه، گروههای پان ترکیستی – که در رویداد زلزله بمب، زشت ترین توهین ها را متوجه مردم مصیبت زده ایران می کردند -با رویکرد طلبکارانه باردگر رو به گسترش نفرت نژادی آوردند تا مسئولیت حوادث پس از آن را متوجه ایرانیان کنند؛ در همین راستا، یک وبسایت جمهوری آذربایجان به نقل از سایت دبکا – نزدیک به منابع امنیتی اسرائیل- ادعا می کند که زلزله اخیر در آذربایجان در نتیجه آزمایش تسلیحاتی بمب زلزله ساز(!) ایران و نفرت ایرانیان از مردم آذربایجان رخ داد.

این خبر مضحک درباره آزمایش بمبی که در زرادخانه نظامی هیچ کشوری در جهان سابقه ندارد، به طور کامل جعل شده است.

غلی رغم اینکه سایت دبکا مرجعی برای اخبار مربوط به زلزله ایران نیست؛ با مراجعه به این سایت – به عنوان مرجع خبر سایت ترکزبان – نشانه ای از مقاله ای با موضوع کشتار مردم آذربایجان و بمب زلزله ساز به چشم نمی خورد (تمام مقالات سایت دبکا با موضوع ایران را از اینجا ببینید.). ظاهرا ترکان که در جعل مقولات تاریخی، فرهنگی و زبان شناسی ید طولایی دارند اخیرا به جعل خبر هم روی آوردند.

نسحه ی فارسی از این نوشته هم توسط چند وبسایت تجزیه طلب به صورت زیر منتشر شده است:

دبکا:ضایعه ورزقان آزمایش مخفی تسلیحاتی ایران بود نه زلزله

سانانیوز:سایت دبکا به منابع رسمی دولتی اسرائیل نزدیک است در مقاله اعلام کرد که زلزله ورزقان نتیجه آزمایش تسلیحاتی بمب زلزله ساز رژیم جمهوری اسلامی بوده است.به گزارش سانا ٬دبکا در سرمقاله خود مینویسد :روند تولید سلاح چند ماهیست که تمام شده و طبق گزارشاتی که از منابع رسمی موساد دریافت کرده ایم رژیم ایران چند ماه است در مورد نحوه آزمایش سلاح و محل آن تحقیق و بررسی مینموده است.طبق تصمیم مقامات ایرانی قرار بر آزمایش این سلاح توسط سپاه پاسداران و در پناهگاهی در استان آذربایجان شرقی گرفته شده بود.دلیل این آزمایش نیز توسط دبکا دو مورد میباشد:
۱-وجود ملیت غیر فارس در این منطقه(ترکها)
۲-تعجیلی در تبعید نا محسوس ملیتهای غیرفارس به مناطق داخلی ایران و پخش آنها

ترجمه و تلخیص از سایت وطن اینفو. آز

 

***

پیشنهادانی به هموطنان داخل و خارج از کشور جهت کمک به زلزله زدگان آذربایجان

هموطنان گرامی می توانند با رعایت نکات زیر در جهت تسریع امر امداد رسانی به زلزله زدگان و اطلاع رسانی صحیح بکوشند.

١- در صورتی که تخصصی در امر امداد و نجات ندارید از رفتن به منطقه خودداری کنید تا باعث ازدحام یا بند آمدن راه نشوید.

٢- اگر به منطقه رفتید، در صورتى که تخصص ندارید مصدومان را از زیر آوار بیرون نکشید یا به جز موارد پیش پا افتاده به آن ها خدمات درمانى ارائه نکنید.

٣- به دستگاه هاى مسئول ایرانى از جمله هلال احمر اعتماد کنید و در کار آن ها اخلال ایجاد نکنید.

۴- به سازمان هلال احمر منطقه در شهر خودتان بروید و در بسته بندى و برچسب زدن وسایل و بارکردنِ ماشین ها به ایشان کمک کنید.

۵- ضرورى ترین نیازهاى مردم را به هلال احمرهاى منطقه تان برسانید.

۶- اگر امکانش وجود دارد، براى جلوگیرى از ذخیره بانک هاى خون، به پایگاه هاى اهداى خون در محله تان بروید

٧- به خاطر تحریم ها فرستادن پول از خارج کشور به ایران غیرقانونى است. اگر خارج از کشور هستید و مى خواهید کمک مالىِ آنى کنید از فردى داخل ایران بخواهید که این کمک را الآن به جاى شما انجام دهد تا در روزهاى آینده مبلغ را به او پس بدهید.

٨- اگر دوستان غیر ایرانى دارید، عکس ها و خبرهاى مربوط به واقعه را با ایشان در شبکه هاى اجتماعى به اشتراک بگذارید.

حساس کردن غیر ایرانى ها حتى با عوض کردن تصویر پروفایل مى تواند زنجیروار به درگیر کردنِ سازمان ها و نهادهاى محلى و در نهایت بین المللى بیانجامد.

٩- خونسردى، آرامش، صبر، اعتماد متقابل و همکارى هاى جمعى را فراموش نکنید.

۱۰-از مسدود کردن راههای منتهی به شهرهای زلزله زده و رفتن به سوی این مناطق خودداری کنید . شما در هر نقطه ایران باشید می توانید به هموطنان زلزله زده باری برسانید.

۱۱- از تماس های بی مورد با ادارات دولتی شهرهای زلزله زده و همچنین مراکز امدادی شهر محل سکونت خود بپرهیزید.

۱۲- در صورتیکه دربیمارستانهایی از شهر محل سکونت شما از مجروحین حادثه بستری شده اند در ساعات ملاقات به دیدن آنها رفته و از آنها دلجویی نمایید.

۱۳- موارد فوق را به اطلاع خانواده و دوستان و آشنایان برسانید.

اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به شرح ذیل است. هموطنان در هر شهر و استانی که هستند می توانند اقلام زیر را تهیه و به پایگاه های هلال احمر محل زندگی خود بدهند.

اقلام مورد نیاز:

آب معدنی، دستمال کاغذی، دارو، ملافه، پتو، کنسرو،شیر خشک، پوشک بچه، چادر، لباس‌ ( گرم یا غیر گرم ) ، لباس زیر.

داروها ی مورد نیاز شامل :

آنتی بیوتیک، مسکن، لیدو کایین، واکسن کزار، باند گاز، دگزا، آتل، باند کشی، نخ بخیه، دستکش، کلازی، شل کننده عضلانی و سرنگ.

همچنین زلزله زدگان به خون نیازمندند. برای اهدا خون می توانید به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه و در صورت واجد شرایط بودن خون اهدا نمایید .

***

زلزله تن بخشی از ایران را لرزاند؛ تاکنون ۲۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی در زلزله آذربایجان

سه زمین‌لرزه که بزرگترین آن ۶٫۲ ریشتر بود عصر روز شنبه،۲۲ مردادماه شهرستان اهر و ورزقان در استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

به گزارش مرکز ژئوفیزیک ایران اولین زمین لرزه در ساعت ۱۶ و ۵۳ دقیقه و ۱۵ دقیقه با بزرگی ۶٫۲ در مقیاس امواج درونی زمین و دو زمین‌لرزه دیگر در ساعت ۱۷ و ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه و ۱۷ و ۱۹ دقیقه و ۱۴ ثانیه به ترتیب به بزرگی ۶ و ۴٫۷ در مقیاس امواج درونی زمین در منطقه ثبت شد.

بنا بر آخرین گزارش‌های منتشر شده شمار کشته‌های دو زمین‌لرزه قدرتمند استان آذربایجان شرقی به ۱۸۰ رسیده و شمار زخمی‌ها نیز از ۱۵۰۰ نفر تجاوز کرده است. تاکنون ۶۰ روستا به طور میانگین ۵۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده‌اند و ۴ روستا نیز به طور کامل از بین رفته است.

در همین حال عملیات جستجو و و امدادرسانی به زلزله‌زدگان ادامه دارد که با فرا رسیدن شب با کندی مواجه شد.ب یشتر قربانیان از اهر، ورزقان و هریس هستند.

همچنین طی اعلام پایگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا ساعت ۱.۴۵بامداد یکشنبه ۴۰ پس‌لرزه مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی را لرزانده است.

ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری گزارش کرده است که پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در ساعت ۲:۵۴ بامداد یکشنبه ورزقان را تکان داد که این زمین‌لرزه در تبریز نیز احساس شده است. برپایه این گزارش این برای سومین بار در ۱۲ ساعت گذشته است که تبریز تکان می‌خورد.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که نیروهای امدادی وارد شهرستان ورزقان شده‌اند و در حالی که برق این شهر قطع است این شهر از کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می‌برد.

برپایه این گزارش درمانگاه شهر ورزقان تنها دو پزشک عمومی داد و بیشتر روستاها نیز تخریب شده است.

استاندار آذربایجان شرقی از مردم خواسته است به خاطر امدادرسانی کمترین رفت‌وآمد را از این محور اهر – تبریز داشته باشند.

به گزارش فارس،‌ غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور گفت: «تاریکی هوا نجات افرادی که زیرآوار مانده‌اند را مختل کرده است و بالگردهای امدادی نیز در شب کار نمی‌کنند.»
رئیس اورژانس کشور افزود: «اکنون تمام بیمارستان‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برای پذیرش مصدومان زلزله به حالت آماده‌باش هستند و تلاش می‌شود با درمان فوری مصدمانی که وضعیت بهتری دارند در اورژانس تخت‌های بیمارستان‌ها را برای پذیرش مصدومان جدید خالی نگهداریم.» وی گفت: «‌ظرفیت بیماستان‌های این سه استان فعلاً برای پذیرش مصدومان این حادثه پاسخگوست و فعلاً از این نظر مشکی نداریم و در صورت نیاز از بیمارستان‌های استان‌های مجاور مانند زنجان و حتی رشت نیز برای پذیرش مصدومان استفاده می‌کنیم و بیمارستان‌های این استان‌ها نیز به حالت آماده‌باش هستند.»

غلامرضا معصومی گفت هنوز شماری از زلزله‌زدگان زیر آوار هستند و به خاطر تاریکی پیدا کردن آنها مشکل است.

رئیس اورژانس کشور می‌گوید که روستاهای تخریب شده میان دو شهرستان اهر و ورزقان قرار دارند و جمعیت این روستاها ۲۵ هزار نفر برآورد می‌شود.

مهمترین کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان آب آشامیدنی، کنسرو، پتو، لباس، دارو و خون اعلام شده است.

مسولین ضمن درخواست از مردم عادی جهت عدم ایجاد ترافیک در راههای منتهی به مناطق زلزله زده درخواست کردند مردم کمک های خود را به نزدیکترین مراکز هلال احمر تحویل دهند.

یکی از تاسف بارترین رخدادها در پی زلزله آذربایجان، عدم پوشش خبری توسط صدا و سیما بوده است که این امر خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است.

در حالی که در ایران شبکه های رادیویی و تلوزیونی مستقل وجود ندارد و تمامی رسانه های صوتی و تصویری در انحصار کامل حکومت می باشد، در ساعتهای بعد از وقوع زمین لرزه شبکه های تلوزیونی درون ایران ضمن پخش مراسم احیا و دعا از ارائه اخبار وگزارش مربوط به زلزله خودداری نمودند.
در واکنش به این حرکت صدا و سیما، تعدادی از روزنامه نگاران مستقل و متعهد در خلاء انعکاس اخبار از رسانه ی انحصاری، راهی آذربایجان شدند و ضمن راه اندازی صفحه ای در فیس بوک به صورت مستقل اقدام به انتشار اخبار مربوط به زلزله و روند امدادرسانی در این منطقه نمودند.

***
جان به قربان تو ای جانان آذربایجان – استاد محمد حسین شهریار

روز جانبازیست ای بیچاره آذربایجان
سر تو باشی در میان هر جا که آمد پای جان…

ای که دور از دامن مهر تو نالد جان من
چون شکسته بال مرغی در هوای آشیان..

تو همایون مهد زرتشتی و فرزندان تو
پور ایرانند و پاک آیین نژاد آریان

اختلاف لهجه، ملیت نزاید بهر کس
ملتی با یک زبان کمتر به یاد آرد زمان

گر بدین منطق تو را گفتند ایرانی نه ای
صبح را خواندند شام و آسمان را ریسمان!

بیکس است ایران، به حرف ناکسان از ره مرو
جان به قربان تو ای جانانه آذربایجان….

با خطی برجسته در تاریخ ایران نقش بست
همت والای سردار مهین ستارخان

این همان تبریز کامثال خیابانی در او
جان برافشاندند بر شمع وطن پروانه سان…

این همان تبریز کز خون جوانانش هنوز
لاله گون بینی همی رود ارس، دشت مغان…..

یاشاسین آذربایجان.
یاشاسین آنا یوردوم ایران.

***

پير ايراندوست سرور رضا کرماني در هشتمين دهه زندگي خود باز هم احضار شد.

مهندس رضا کرمانی از پیشکسوتان حزب پان ایرانیست صبح بیست و یکم مردادماه به شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب کرج احضار شد.

طی این احضاریه که به صورت کتبی به وی ابلاغ گردیده، نامبرده باید ظرف سه روز جهت ادای پاره ای توضیحات خود را به دادگاه انقلاب معرفی نماید.

رضا کرمانی پیش تر در بهمن ماه سال گذشته طی حکم دادگاه انقلاب اهواز به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

***
پان ایرانیست‌های دربند و زندانیان سیاسی را آزاد کنید

***

تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
www.paniranism.net

تارنمای نامه پان ایرانیسم
http://paniranism.info

فیسبوک هواداران پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.org

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

فیسبوک حزب پان ایرانیست:
www.facebook.com/paniranistparty

 

حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید.

iran@paniranism.info

http://www.paniranist.org/a.htm

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.