شماره ٨٠- زلزله استان بوشهر

درفش ملی ایران

نامه پان ایرانیسم
شماره ٨٠ – آدینه ٢٣ فروردین ١٣٩٢ – ١٢ آوریل ٢٠١٣
www.paniranism.info – iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی‌:

مطالب زیر تقدیم میشوند:

پیام  تسلیت سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به مناسبت زلزله استان بوشهر
من هم از زلزله بوشهر بی بهره نماندم
تقدیم به دوست – فریدون مشیری
«جايزه نوروز» بنياد ميراث پاسارگاد

پاینده ایران

 

پیام  تسلیت سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به مناسبت زلزله استان بوشهر

زلزله‌ای با قدرت ۶. ۱ دهم ریش‌تر، روز گذشته ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ جنوب شرقی بندر بوشهر را لرزاند. بر اساس گزارش‌ها این زلزله حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست طی پیامی به مناسبت زلزله استان بوشهر، ضمن تسلیت به مردم منطقه برای بازماندگان این فاجعه آرزوی صبر و آرامش کرده و امید دارد با توجه مسولان و همراهی هموطنان در نقاط مختلف ایران، اثرات ناشی از این زمین لرزه به سرعت برطرف و روند طبیعی زندگی به منطقه بازگردد.

متن پیام سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر است:

به نام پروردگار جان آفرین

در کمال تاسف روز گذشته زلزله‌ای در جنوب شرقی استان بوشهر رخ داد و در این حادثه که در مناطق دشتی، کاکی، سنا، باغان روی داده است، تعداد قابل توجهی از واحد‌های مسکونی تخریب و هموطنان بسیاری در این مناطق جان باخته یا مجروح شدند.
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، ضمن آرزوی بهبودی برای مجروحان و اعلام تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های داغ دیدهٔ این بلای طبیعی، امید دارد با توجه شایسته مسولین در امر امداد رسانی و بازسازی و همچنین همت هموطنان گرامی در نقاط مختلف ایران برای ارائه کمک‌های اعلام شده از سوی گروه‌های امدادی در این مناطق، اثرات ناشی از این زمین لرزه به سرعت برطرف و روند طبیعی زندگی به منطقه بازگردد.

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ خورشیدی

Bushehr Zelzeleh 1Bushehr Zelzeleh 2Bushehr Zelzeleh 3

***

من هم از زلزله بوشهر بی بهره نماندم …..

بهترین دوستم بود ،‌ دوستی متین و با وقار مودب بود و مردم دار ، البته نه خیلی مودب او هم همانند همه ی ما بی ادبی های خاص خودش را داشت که از انصاف نگذریم خوش مزه هم بود ! هم خانه ای بود دل انگیز نه تنها آزاری نداشت که همواره مردم آزاری های ما را به بزرگواری نادیده می گرفت و همیشه می گفت : ( اینا شوخین ،‌ من از ته دلتون خبر دارم. آدم اگر آدم باشه فرق شوخی و جدی رو میفهمه ) راست میگفت تو دل ما هیچی نبود اما اون بزرگوار بود … اون هم گاهی سر به سر ما میگذاشت اما همیشه این شوخیها شیرین بود چون خونه ی آخرش، ما همه ، هم خونه بودیم !
خوش پوش بود . لباساش مارک دار نبودن منظورم مارک های فرنگیه ، اما یک مارکی داشت لباسش که هیچ لباس فرنگی نداشت … مارک لباسش ، انسانیت بود ، بوی خوب سادگی بوی یک رنگی و بوی هوای دریا ….
گاهی ماهی که سرخ که میکرد بوش از خونه بیرون میرفت از کوچه هم بیرون میرفت یه جوری بوش می پیچید همه جا که پنداری تو سرخس یا جلفا هم مردم بوش رو حس میکنن ، بهش می گفتم : نکن بچه !‌مردم دلشون میخواد !! می گفت : خوب بخواد ، ماهی خلیج فارس اگر بوش همه جا نپیچه که ماهی نیست که ……
بیش از این با خاطرات مشغولتون نکنم… خدا بیامرزدش اون بهترین دوست ، اون بهترین هم خونه با اون لهجه ی شیرینیش دیروز زیر آوار زلزله جون داد …….
من این دوست رو نمی شناسم … هم خونه هم نداشتم . اما همه ی ما یه خونه داریم به اسم ایران و همه ی ما هم خونه هستیم . درد ما درد مشترکه و شادی هامون هم مشترک!
ما که اطفال این دبستانیم / همه از خاک پاک ایرانیم
همه با هم برادر وطنیم / مهربان همچو جسم با جانیم
اشـرف و انـجـب تمـام مـلل / یـادگـار قــدیــم دورانیم
وطن ما به جای مادر ماست / ما گروه وطن پرستانیم
شکر داریم کز طفولیت / درس حب الوطن همی خوانیم
چون که حب الوطن ز ایمانست / ما یقینا زاهل ایمانیم
گر رسد دشمنی برای وطن / جان و دل رایگان بیفشانیم
کاوه شهریاری ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۲
پ.ن : شعر از ایرج میرزا

Bushehr Iran Ba tostBushehr Zelzeleh Khoon

***

تقدیم به دوست

فریدون مشیری

ATT00001

من دلم مي‌خواهد
خانه‌اي داشته باشم پر دوست،
کنج هر ديوارش
دوست‌هايم بنشينند آرام
گل بگو گل بشنو…؛
هر کسي مي‌خواهد
وارد خانه پر عشق و صفايم گردد
يک سبد بوي گل سرخ
به من هديه کند.
شرط وارد گشتن
شست و شوي دل‌هاست
شرط آن داشتن
يک دل بي رنگ و رياست…
بر درش برگ گلي مي‌کوبم
روي آن با قلم سبز بهار
مي‌نويسم اي يار
خانه‌ي ما اينجاست
تا که سهراب نپرسد ديگر
” خانه دوست کجاست؟ ”
(( فريدون مشيري ))

***

جايزه نوروز» بنياد ميراث پاسارگاد

برگرفته از تارنمای میراث پاسارگاد

به بهترين شخصیت های سال – به آن ها که نگاهدارنده و نگاهبان ميراث فرهنگی و طبيعی ملی و بشری ايرانزمين هستند

چرا بهترين های سال

Pasargad Award

«جایزه نوروز» همه ساله، همراه با فرا رسيدن نوروز، بزرگترين جشن ملی و جهانی ايرانيان، از سوی بنیاد میراث پاسارگاد برای قدردانی از بهترین کوشندگان قلمروی میراث فرهنگی و طبیعی، اعطا می شود.
تا سال 2009 از سوی بنیاد میراث پاسارگاد هرساله افراد، انجمن ها، و سازمان های زیادی که یا در بخش های مختلف میراث فرهنگی، و میراث طبيعی فعالیتی داشتند و یا از کوشندگان آن پشتیبانی می کردند در ليست بهترين ها معرفی می شدند، اما از آن سال تا کنون هر ساله از میان بهترین کوشندگان میراث فرهنگی و یا طبیعی و محیط زیست تنها 2 تا حداکثر 5 شخصیت، برای گرفتن جایزه نوروز معرفی می شوند.
«جایزه نوروز» به شخصیت هایی تقدیم می شود که:
1ـ داوطلبانه در راستای معرفی و نگاهبانی ميراث فرهنگی و طبيعی ايرانزمين کوشیده و، بي انتظار مزد و پاداشي، بخشی از وقت و امکانات خود را در خدمت آگاه کردن مردمان نسبت به اهميت نگاهبانی و نگاهداری اين ميراث گذاشته اند. و يا با اينکه در نهادهای دولتی و وابسته به دولت کار می کنند، حاضر به همگامی با تخريب گران ميراث فرهنگی و طبيعی ايران نشده و هر جا که لازم بوده در حد امکان و توان شان مقابل اين ويران گری ها ايستاده اند.

2ـ به نهادی مدنی و یا فردی که در شهر یا منطقه ی خود با هدف آگاه سازی، نگاهبانی و نجات میراث فرهنگی و طبیعی تلاش کرده است.

3- به هنرمند یا مولفی که نوشته ها و یا آثارش در جهت شناساندن ارزش های میراث فرهنگ ناملموس، تاریخ و آیین های ایرانی باشد.

بنياد ميراث پاسارگاد، و کميته ی زير نظر آن؛ کميته ی نجات پاسارگاد، می کوشند تا، بر اساس اهداف خود (که شامل نگاهبانی، نگاهداری و نجات ميراث های فرهنگی و طبيعی، ملی و بشری ايرانزمين ـ اعم از فيزيکی يا معنوی ـ است) افرادی را بعنوان بهترین شخصیت سال برای دريافت جایزه ی نوروز انتخاب کنند.
طبيعی است که انتخاب بهترين ها هرگز به معناي ناديده گرفتن کوشش هاي ارزشمند ديگران نيست. ما اين انتخاب را فقط از ميان کسانی که، به طور مستقل، در زمينه هاي مربوط به نگاهبانی و نجات گنجينه هاي بشري، در طول زندگی اجتماعی خود و یا در يک سال گذشته به گونه اي پيوسته و بيشتر از ديگران کوشا بوده اند انجام می دهيم.
با مهر و احترام
شکوه ميرزادگی
از سوی بنياد ميراث پاسارگاد

جایزه نوروز تقدیم می شود به بهترین شخصیت های سال:

دکتر اسماعیل کهرم

بهترین شخصیت سال 1391
در رشته محیط زیست و میراث طبیعی

Dr Esmaeil Kahrom

آقای دکتر اسماعیل کهرم، بوم شناس و کارشناس میراث طبیعی و محیط زیست، به عنوان بهترین شخصیت میراث طبیعی سال 1391 انتخاب شده اند، به خاطر:
ـ چند دهه تلاش بی وقفه در نگاهداشت میراث طبیعی و محیط زیست ایران

ـ ارائه ی هشدارهای به هنگام در مورد بخطر افتادن این میراث ها، بدون ملاحظات فرصت طلبانه

ـ برخوردهای شجاعانه با ویرانگران میراث طبیعی و محیط زیست

ـ داشتن نگاه هشیارانه و علمی نسبت به طبیعت و اهمیت آن در زندگی انسان

ـ بوجود آوردن ادبیاتی تازه و گیرا در ارتباط با محیط زیست و میراث طبیعی و برانگیختن علاقه و حس مسئولیت در مخاطبین خود.

اکنون که میراث طبیعی و محیط زیست ایران در وضعیتی به شدت بحرانی به سر می برد و نابودی و مرگی خاموش، تک تک داشته های طبیعی ما را تهدید می کند، نقشی که کوشندگان میراث طبیعی و محیط زیست دارند، بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است. در چنین شرایطی دکتر کهرم بدون تردید یکی از شجاع ترین و رساترین صداهایی است که همگان را به نجات این میراث می خواند. آگاهی علمی و حس عاشقانه ای که او نسبت به اجزای طبیعت دارد، و ادبیات و سبکی نو که برای نوشتن درباره این میراث انتخاب کرده این توفیق را به او داده که به سهم خود زنده بودن طبیعت را به کسانی که به دلیل نبود آموزش درست درکی از آن ندارند نشان دهد. کهرم با زبان و کلامی ساده، زیبا و موثر چنان از کوه و دریا و رود و تالاب و درخت و خاک می گوید که مخاطبش نمی تواند بی توجه از آن ها بگذرد؛ و چنان انسان را به هم نفسی با شیر و گرگ و آهو و پرنده و ماهی و کرم می خواند که نمی توانند درد و رنجی را که بر آن ها می رود ندیده بگیرد.

دکتر علیقلی محمودی بختیاری

Dr Mahmudi Bakhtiari

بهترين شخصیت سال 1391
در رشته ميراث فرهنگی و تاريخی

آقای علیقلی بختیاری، تاریخدان، ایرانشناس، و متخصص زبان های باستانی، به عنوان بهترین شخصیت سال 1391 انتخاب شده اند، به خاطر:
ـ چندین دهه تلاش خستگی ناپذیر برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس (معنوی) ایران.

ـ پژوهش های گسترده در بخش های مختلف تاریخ، ادبیات و عرفان ایرانی
ـ تدریس در دانشگاه های ایران و کشورهای دیگر، برای شناساندن ادبیات، و تاریخ ایران.

ـ تدریس داوطلبانه و آزاد به جوان ها، و برانگیختن اشتیاق آن ها برای فراگیری تاریخ و فرهنگ ایران، و تشویق آن ها به حفظ داشته های ملی و ایرانی خویش.

ـ تالیف و انتشار مجموعه ای از کتاب های کم نظیرکه هر کدام آن ها می تواند به عنوان منبعی ارزشمند ماندگار باشد.

در شرایطی که میراث فرهنگی و تاریخی ما در وضعیت بدی قرار دارد و موسسات آموزشی و علمی در ایران، از آموزش واقعی و درست تاریخ و فرهنگ ایرانی به کودکان و جوانان منع می شوند، و در شرایطی که آیین های ملی زیبای ما، که سرشار از مهر و شادمانی اند، و بیشترین خوانایی را با آیین های امروزین جهانی دارند، مورد بی توجهی قرار گرفته و برخی شان حتی ممنوع اعلام شده اند، دکتر بختیاری سال هاست که به شکلی خستگی ناپذیر و بی هیچ تظاهری به وسیله مقالات، مصاحبه ها، سخنرانی ها، و کلاس های آزاد، بیش از سهمی که یک مدرس دانشگاهی دارد، جوانان ایران را با ارزش های فرهنگی و تاریخی و آیین های ملی آشنا کرده و به سهم خود رغبت آموختن و انتقال فرهنگ ما را به نسل های آینده مهیا ساخته اند.

***

پان ایرانیست‌های دربند و زندانیان سیاسی را آزاد کنید

FreeA.Abedini

FreeAbolzal

Milad

Saman Arayaman Ra Azad Konid

***

تارنمای نامه پان ایرانیسم
http://paniranism.info

تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
www.paniranism.net

فیسبوک هواداران پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.org

فیسبوک حزب پان ایرانیست
www.facebook.com/paniranistparty

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

 

درفش ملی ایران

سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید

iran@paniranism.info
http://www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.