شماره ١١٥ – آقای ظریف این سند را به دقت بخوانید!

درفش ملی ایران

نامه پان ایرانیسم
شماره ١١٥ – پنج شنبه ١٤ آذر ١٣٩٢ – ٥ دسامبر ٢٠١٣
www.paniranism.info – iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

مطالب زیر تقدیم میشوند

آقای ظریف این سند را به دقت بخوانید!
معرفی کتاب، «مبانی تاریخی، سیاسی، حقوقی حاکمیت ایران بر جزایر تنب و ابوموسی»
تسلیت به سرور حجت کلاشی
شهید و زخمی شدن چند مرزبان ایرانی
عضو ارشد حزب عدالت و توسعه: چیزی به اسم تُرک وجود ندارد
نلسون ماندلا درگذشت
بازی چوگان به نام کشورآذربایجان ثبت شد / نمایندگان ایران مخالفتی نکردند
پاینده ایران

آقای ظریف این سند را به دقت بخوانید!

میلاد دهقان
بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

چند روز پیش آقای ظریف در سفرهای دیپلماتیک خود به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج پارس اظهار داشت که برای رفع “سو تفاهم” درباره جزیره گَپ سَبزو (بوموسا) حاضر به “مذاکره” با امارات متحده عربی است. سخنی که ناراحتی بسیاری را در بین مردم ایجاد کرد.
بایسته است درباره این سخنان دو نکته بسیار مهم یادآوری شود. نخست اینکه طرف حساب ایران در جریان اختلاف بر جزیره بوموسا، شیج نشین شارجه است نه کشور امارات، زیرا موضوع چرای گوسفندان چوپانان در این جزیره و سکونت تنی چند از اعراب این شیخ نشین به پیش از توافقات ۷ شیخ نشین و موافقت شاه ایران و تشکیل کشور امارات بر می گردد.
از آن مهمتر اینکه این موضوع نه یک “سو تفاهم” بلکه یک “سوءنیت” آشکار از شیخک نشین های اماراتی است! شما چگونه می خواهید با کسی که درباره یک موضوع سوءنیت دارد گفتگو کرده و آن را حل کنید، سوء نیتی که سال هاست آشکار گردیده است. آنها ادعای خاک ایران را دارند و ما را اشغالگر جزایر می دانند، شما می خواهید با این افراد مذاکره کنید؟!
اماراتی ها و اربابان غربی آنها بهتر از من و شما تاریخ چند هزارساله این سه جزیره همیشه ایرانی را می داند. جناب آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه توجه داشته باشید که مردم ایران حرکت ها و سخنان شما را زیر ذره بین خواهند داشت، خطوط قرمز ملت ایران را به خوبی بشناسید و به گونه ای سخن نگویید که باعث تحریک اذهان و نگرانی ایرانیان میهن پرست شود و شما سریعا مجبور به تکذیب و پوزش خواهی و توضیح دادن حرف هایتان شوید.
برای آگاهی شما از نوع برخوردحاکمان دیروز ایران نیز این سند را از مظفرالدین شاه قاجار را [که عملکرد دوران حکومت ایران برباد ده آنان زبانزد است] حتما ببییند و بخوانید که چگونه در برابر خواست ابرقدرت وقت، یعنی دولت بریتانیای کبیر مبنی بر پایین کشیدن درفش ایران ایستاده و صریحا گفته است از حق خود نخواهد گذشت و حال شما می خواهید درباره آنچه “سوء تفاهم” امارات درباره بوموسا خوانده اید “مذاکره” کنید؟!

Abu Musa Sanad

درباره مالکیت بی چون و چرای ایران بر این سه جزیره هیچ سوء تفاهمی وجود ندارد، آنچه هست طمع بیگانگان به آبی و خاکی است که برای حفظ آن خون هزاران شهید بر خاک پاکش جاری شده است. «جناب اشرف صدراعظم- به وزیر خارجه ابلاغ نمایند که به سفارت انگلیس بگوید پارسال در این باب مذاکره شد، دولت انگلیس از ما خواهش کرده بیرق خودمان را از این دو جزیره برداریم تا رسیدگی و گفتگو شود، در صورتی که ما خودمان می دانیم که این دو جزیره، ملک مسلمه دولت ایران است.
در این صورت حالا چطور دولت انگلیس در عالم دوستی راضی می شود که ما ملک طلق خودمان را به شیخ واگذار کنیم و او بیرق در آنجا بیفرازد.شما باز گفتگو کنید. ما به هیچ وجه از حق خود نخواهیم گذاشت. امضا: مظفرالدین شاه سند برگرفته از کتاب «جزیره بوموسا و جزایر تنب بزرگ و کوچک» پژوهش و نگارش دکتر ایرج افشار سیستانی- رویه ۸۵ و ۸۶

پاینده ایران
میلاد دهقان

***

معرفی کتاب، «مبانی تاریخی، سیاسی، حقوقی حاکمیت ایران بر جزایر تنب و ابوموسی»

دکتر داوود هرمیداس باوند

Abu Musa Ketab

در مورد مساله حاکمیت دولت ایران بر جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در خلیج فارس، ضمن سالهای اخیر کتب و مقالات متعددی توسط منابع داخلی و خارجی انتشار یافته است. گرچه آثار با ارزشی در بین آنها دیده می شود، ولی متاسفانه در برخی از انتشارات مزبور، مطالبی عنوان شده است که فاقد اهمیت تاریخی بوده و در عین حال از لحاظ حقوقی در جهت منافع دولت ایران نیست و گاه باعث گمراهی در پیگیری یک مسیر محکم و مستدل برای تحکیم حقوق ایران در این زمینه می شود…
کتاب حاضر ترجمه ی اثر جناب آقای دکتر باوند، استاد و محقق ایران، یکی از موارد نادری است که تقریباً کلیه ی دیدگاه های تاریخی و حقوقی دولت ایران با استناد به اصول اساسی حقوق بین الملل عمومی و تاریخ روابط بین الملل در باب حاکمیت بر جزایر سه گانه و نیز رد استدلالات حقوقی و غیر حقوقی طرف مقابل، به طور روشن و در عین حال با زبانی ساده و قابل درک عمومی تشریح شده است و جا دارد که نکات مندرج در آن توسط دست اندر کاران امور حقوقی به عنوان رهنمودی جهت تعیین دستور کار خود در سطوح مختلف و نیز از سوی استاتید و دانش پژوهان کشور مورد توجه قرار گیرد.
در کتاب حاضر قسمت عمده دلایل اثبات و تحکیم حقوق حاکمه ایران بر جزایر سه گانه از منابع انگلیسی آورده شده است و با عنایت به اینکه خود انگلیسی ها به وجود آورنده ی این مساله در خلیج فارس بوده اند، اشاره به مستندات تاریخی و حقوقی آنها برای نشان دادن حقوق ایران اعتبار خاصی به این اثر داده است. همین نکته را می توان در هر گونه مرجع حل اختلاف قضایی یا داوری بین المللی مثل دیوان بین المللی دادگستری مورد استناد قرار گیرد.
این کتاب در اصل به زبان انگلیسی در نیویورک چاپ شده است و با کسب اجازه از نویسنده به فارسی ترجمه گردیده است. ترجمه کتاب حاضر نیز به جناب آقای دکتر باوند تقدیم می گردد.*
*بخشی از مقدمه کتاب به قلم مترجم دکتر بهمن آقایی

***

تسلیت به سرور حجت کلاشی

پاینده ایران

با ناراحتی بسیار آگاه شدیم سرور حجت کلاشی از اعضای حزب پان ایرانیست در سوگ مادربزرگ خود داغدار شده اند.
درگذشت این بانوی گرانقدر را به همرزم گرامی مان، سرور حجت کلاشی و خانواده میهن پرست ایشان دل آرامی می گوییم و برای بازماندگان آرزوی صبر و تندرستی داریم.

سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست

***

شهید و زخمی شدن چند مرزبان ایرانی در درگیری با مهاجمان جیش العدل

بنابه گزارش رسانه‌ها روز سه شنبه، دوازدهم آذر ماه بین مرزبانان ایرانی و گروهی از مهاجمان در نزدیکی مرز پاکستان، در استان سیستان و بلوچستان درگیری مسلحانه روی داده که در نتیجه آن، یک مرزبان ایرانی شهید و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

وبسایت واحد مرکزی خبر به نقل از معاونت اجتماعی مرزبانی سیستان و بلوچستان، گفته است که «نیروهای مرزبانی ابتدا در مکان دیگری با اشرار درگیر شده و سپس در مسیری که پیاده طی کرده بودند، با کمین اشرار مواجه می‌شوند.»

Marz Sistan
براساس این گزارش، مهاجمان با استفاده از تاریکی شب و پناه گرفتن در ارتفاعات، به سمت آنان تیراندازی می‌کنند.
در همین زمینه، خبرگزاری« فارس» به نقل از «رجبعلی شیخ‌زاده»، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، نوشته است که ساعت ١٧ روز دوشنبه، پاسگاه میل مرزی ١۶٧ واقع در مرز پاکستان «توسط اشرار مسلح از داخل خاک پاکستان هدف تیراندازی و گلوله آر‌پی‌جی قرار گرفت که با اقدام مقابله به مثل و آتش سنگین ماموران مرزبانی و سپاه پاسداران، مجبور به عقب‌نشینی شدند.»
آقای «شیخ زاده» همچنین گفته است که در این درگیری، استوار یکم وظیفه «احمد کره‌بندی» کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شده است که گروه «جیش العدل» با صدور اطلاعیه‌ای اینترنتی، مسوولیت این عملیات را برعهده گرفته است. به گفته وی، محل درگیری منطقه‌ای کوهستانی و صعب العبور است که با حادثه روز ٣ آبان حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد.
اشاره این مقام استانداری به حمله افراد مسلح به مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان در روز ٣ آبان است که در جریان آن، چهارده مرزبان ایرانی شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.

***

عضو ارشد حزب عدالت و توسعه: چیزی به اسم تُرک وجود ندارد

برگرفته از تارنمای آذری ها

پروفسور یاسین آک تای از آکادمیسین های حزب حاکم ترکیه در یک نشست سیاسی در خصوص مسائل این شکور اظهار داشت،در ترکیه چیزی به اسم نژاد تُرک وجود ندارد.

Azariha

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذری ها به نقل از بولتن خبری تلویزیونStar ترکیه و روزنامه رادیکال پروفسور یاسین آک تای عضو شورای مرکزی سیاست گذاری حزب حاکم ترکیه در یک نشست سیاسی در دانشگاه «بایبورد» در پاسخ به پرسش یک دانشجو خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان مبنی بر این که «می بایست ملی گرایی ترک را له کرد» اظهار داشت:
« اگر در این کشور فقط به موجودیت ترک ها اذعان و توجه کنیم هزینه بالایی خواهیم داد…به شما در مدارس آموزش می دهند که شما ترک هستید. اگر بپرسید ترک یعنی چه خواهند گفت، کسانی که از آسیای میانه به آناتولی مهاجرت کرده اند. اما واقعا باید پرسید نیای چند نفرمان از آسیای میانه آمده است؟ عصمت اوزل یک اصطلاح زیبا دارد و می گوید چیزی که ما بدان می گوییم تُرک در واقع یک سنتز است [محصول آمیختگی چندین نژاد]، پس چیزی به اسم تُرک بصورت اصیل وجود ندارد».
دکتر یاسین آک تای در ادامه گفت: «اگر به گذشته نگاه کنیم و اختلاط های نژادی در چند نسل گذشته ترکیه را بنگریم خواهیم دید که چیزی به اسم نژاد ترک در این کشور باقی نمانده است».

گفتنی است سرزمین آناتولی دارای مردمی مرکب از ارمنی ها،یونانی ها و ترک ها است. نام ترکیه برای نخستین بار در سال 1923 از سوی مصطفی کمال آتاترک اختراع شد و به سرزمینی که پیش از آن «عثمانی» نامیده می شد اطلاق گردید. آمیختکی عناصری از قومیت های غیر ترک مانند ارمنی ها، چرکس ها، آلبانیایی تبارها(آرناوودها)، بوسنیایی ها و کردها از دوران عثمانی تا به امروز در این قلمرو باعث شده است تا انسان شناسان در ترک نژاد بودن مردم ترکیه تردیدهای جدّی داشته باشند.
آک تای عضو هیئت علمی دانشگاه آک تای و نویسنده نزدیک به ده کتاب در حوزه جامعه شناسی و نیز عضو شورای سیاست گذاری راهبردی حزب عدالت و توسعه است.

***

«نلسون ماندلا درگذشت»

 رادیو کوچه

«نلسون ماندلا»، نخستین رییس جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی و رهبر جنبش آزادی‌خواهی و برابری نژادی در آفریقای جنوبی، که د هشتم ژوئن به علت عفونت ریوی در بیمارستان بستری شده بود، پس از سه ماه بستری بودن به منزل منتقل شد و در خانه خود تحت مراقبت بود، پنج‌شنبه، شب پنجم دسامبر به علت بیماری ریوی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

«جیکوب زوما»، رییس جمهوری آفریقای جنوبی به دنبال فوت آقای «ماندلا» گفت: «کشور ما بزرگترین فرزند خود را از دست داده است و مردم ما یک پدر را.»

او افزود: «آنچه نلسون ماندلا را مرد بزرگی می‌کرد٬ دقیقن همان چیزی بود که از او یک انسان ساخته بود. ما در او آن‌ چیزی را می‌دیدیم که در خود به جست‌و‌جویش هستیم.»

هزاران نفر طی این روزها برای او که از مشهورترین رهبران دوران معاصر است، در آفریقای جنوبی نماز و دعا می‌خواندند. گروه بسیاری نیز از لحظه‌ای که دوباره به بیمارستان منتقل شد با شمع در درست در خیابان‌های شهرهای مختلف جمع شده بودند.

«ماندلا» روز هشتم ژوییه ۱۹۱۸ در ترانسکی در آفریقای جنوبی متولد شد. پدر او، «هنری ماندلا»، یکی از روسای قبیله تمبو بود. نلسون جوان در دانشگاه‌های « فورت هیر» و «ویت واترسند» تحصیل کرد و رد سال ۱۹۴۲ در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.

1

او در سال ۱۹۴۴ به کنگره ملی آفریقا و از سال ۱۹۴۸ به جنبش سیاسی و مقاومت در برابر دولت آپارتاید پیوست. «ماندلا» در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۱ به اتهام خیانت در دادگاه‌های آفریقای جنوبی محاکمه ولی در نهایت تبرئه شد.

پس از ممنوع شدن فعالیت سیاسی کنگره ملی آفریقا در سال ۱۹۶۰ «نلسون ماندلا» از جمله افرادی بود که طرفدار تاسیس یک بازوی مخفی و نظامی برای این گروه بودند. رهبری کنگره ملی آفریقا در ماه ژوئن ۱۹۶۱ پیشنهاد نلسون ماندلا را بررسی کرده و تصمیم گرفت که کسانی که طرفدار ایده ماندلا برای تاسیس شاخه نظامی و به کارگیری روش‌های خشونت‌آمیز هستند، به او بپیوندند و رهبری این سازمان مانع فعالیت آن‌ها نخواهد شد.

این طرح سیاسی به شکل‌گیری بخش نظامی کنگره ملی آفریقا منجر شد. در سال ۱۹۶۲ «نلسون ماندلا» دستگیر و به پنج سال زندان در اردوگاه‌های کار اجباری محکوم شد. در سال ۱۹۶۳ زمانی که تعداد زیادی از رهبران کنگره ملی آفریقا و گروه شبه‌نظامی وابسته به آن بازداشت شدند «نلسون ماندلا» نیز در کنار آنها در دادگاه به جرم توطئه برای سرنگونی حکومت آپارتاید محاکمه شد.

دفاعیات او در این محاکمه در سطح بین‌المللی توجه زیادی به خود جلب کرد. در ماه ژوئن ۱۹۶۴ هشت نفر از متهمان این پرونده از جمله «نسلون ماندلا» به حبس ابد محکوم شدند. او از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۲ در زندان جزیره روبن در حوالی شهر کیپ تاون زندانی بود و پس از آن به زندان پولزمور منتقل شد.

موقعیت سیاسی و شهرت «نلسون ماندلا» در سال‌های زندان به مرور تحکیم شد. او تمام سال‌های زندان را وقف اهدافی کرد که در اغاز مبارزه سیاسی برای خود تعیین کرده بود. در مجموع ۲۷ سال را در زندان سپری کرد.

***

در هشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث ناملموس یونسکو؛

بازی چوگان به نام کشورآذربایجان ثبت شد / نمایندگان ایران مخالفتی نکردند

برگرفته از تارنمای خبر گزاری مهر

بازی چوگان در هشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث ناملموس سازمان یونسکو بدون هیچ مخالفی حتی از سوی نمایندگان ایرانی حاضر در این اجلاس در فهرست میراث ناملموس یونسکو به نام کشور آذربایجان ثبت جهانی شد.

Chogan
چندی پیش خبرگزاری مهر اعلام کرد که پرونده بازی چوگان قرار است در هشتمین اجلاس میراث ناملموس به عنوان میراث ناملموس کشور آذربایجان ثبت جهانی شود. در فیلمی که در رابطه با معرفی این بازی توسط آذربایجان تولید شده بود آمده هر چند که این بازی در دو شهر ارومیه و تبریز از شهرهای ایران برگزار می شود اما با عنوان “بازی با اسب در منطقه قره باغ” در فهرست میراث در خطر آذربایجان برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی خواهد شد.

پرونده ارائه شده توسط آذربایجان دارای چند مشکل بود؛ استفاده از نام قره باغ آن هم در آذربایجان که محلی برای مناقشات سیاسی کشورهاست یکی از این مشکلات بود اما مورد دیگر مربوط می شد به پیشنهاد ثبت این بازی در فهرست میراث در خطر . چرا که در پرونده این اثر ناملموس آمده این بازی در شهرهای مختلف آذربایجان برگزار می شود بنابراین وقتی یک بازی در حال اجراست نمی تواند در خطر باشد.

اما ترفندی که آذربایجان در ثبت این میراث به کار برد، ثبت بدون نوبت آن به عنوان میراث در خطر بود چرا که از این طریق به راحتی می توانست این بازی باستانی را در فهرست یونسکو ثبت کند. از سوی دیگر منطقه قره باغ را نیز به نام خودش در یک سند بین المللی ثبت می کرد.

از همین رو در جریان هشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث ناملموس سازمان یونسکو در پایتخت جمهوری آذربایجان که از روز یازدهم آذرماه با حضور 600 نماینده از 95 کشور جهان در حال برگزاری است؛ از ایران هم محمدحسن طالبیان، مدیر دفتر تدوین پرونده‌های نامزدی ثبت جهانی ایران، یدالله پرمون، رئیس مرکز منطقه ای میراث ناملموس یونسکو در ایران، محمد رضا مجیدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو و مرتضی رضوانفر، معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دفاع از پرونده طب سنتی ایران و اعتراض به ثبت چوگان به نام آذربایجان در این اجلاس شرکت کردند جتی در این ارتباط، متولیان میراث فرهنگی در ایران نامه اعتراض خود را برای ثبت چوگان به نام آذربایجان به یونسکو ارسال کرده بودند.

در نهایت عصر سه شنبه در این اجلاس رئیس شورای مشورتی گزارشی از پرونده ثبت جهانی بازی چوگان که توسط آذربایجان ارائه شده بود ارائه داد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی گستردگی بازی چوگان در سطح کشورهای دیگر کمتر شده و مربیان زبده کمی نیز وجود دارد با این وجود شورای مشورتی به این نتیجه رسیده که مشخصه های لازم را برای ثبت دارد. دولت آذربایجان نیز از این موضوع پشتیبانی کرده و همین پشتیبانی تاثیر زیادی را در ثبت پرونده داشته است.

پس از آن، اعضای شورای مشورتی اعلام کردند که آیا مخالفی درباره ثبت پرونده به نام آذربایجان وجود دارد که هیچکس مخالفتی نکرد.

در پایان نماینده آذربایجان در یونسکو که به عنوان میزبان در این اجلاس حضور داشت اعلام کرد: از طرف دولت آذربایجان از همه اعضا به دلیل موافقتشان با ثبت این پرونده تشکر می کنم. ثبت بازی چوگان باعث تقویت هویت آذربایجان می شود و باعث افتخار مردم آذربایجان است.

به این ترتیب بازی چوگان به عنوان “چوگان؛ بازی سنتی با اسب در منطقه قره باغ” به نام میراث ناملموس آذربایجان به ثبت جهانی رسید.

***

پان ایرانیست‌ها و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید

FreeA.Abedini

FreeAbolzal

Abedini dar Tazahorat

رزمنده پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی پیش از زندان هنگام تظاهرات در مقابل سفارت شیخک نشین امارات

Saman

***

تارنمای نامه پان ایرانیسم:
http://paniranism.info

فیسبوک نامه پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
www.paniranism.net

تارنمای حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.org

فیسبوک حزب پان ایرانیست
www.facebook.com/paniranistparty

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

فیسبوک سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
https://www.facebook.com/paniranist.info

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

درفش ملی ایران

سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
iran@paniranism.info
www.paniranism.info

درخواست هموندی
www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.