شماره ۱۶۸ – مه ژی بو مردن بمره بو ژیان (برای مردن زندگی نکن بمیر برای زنده ماندن)

درفش ملی ایران

نامه پان ایرانیسم
شماره ۱۶۸ – پنج شنبه ٢٤ مهر ماه ١٣٩٣ – ۱۶ اکتبر ٢٠١٤
www.paniranism.info– iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

مطالب زیر تقدیم میشوند

تجمع درتهران مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی و نفی تروریسم
وضعیت کمبود مواد مغذی و گرسنگی پنهان در جهان
ترکیه موافقت برای استفاده از پایگاه‌هایش علیه داعش را تکذیب کرد
تجمع بختیاری‌ها در حمایت از همتباران کوبانی
برای مردن زندگی نکن, بمیر برای زنده ماندن
گزارش ویژه سایت آذری ها از تهران و تبریز در حمایت از کوبانی(٢٣ مهر)

پاینده ایران

تجمع درتهران مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی و نفی تروریسم

بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

روز گذشته تجعی در شهر تهران و در اعلام حمایت از مردم کوبانی و اعلام انزجار از داعش و سیاست‌های دولت ترکیه برگزار شد.

بنا به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست روز چهارشنبه، ۲۳ مـهر بنا به دعوت شبکه‌های اجتماعی تجمعی در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران برای حمایت از ایرانی تباران کرد کوبانی و محکومیت تروریسم برگزار شد. این تجمع قرار بود ساعت ۱۶ برگزار شود.

در ساعات ابتدایی با مخالفت نیروهای انتظامی تعداد زیادی از هموطنان محل را ترک کردند اما عده‌ای از تهرانی‌ها در داخل بوستان پایداری، جنب دفتر سازمان ملل تجمع را برگزار کردند.

در این تجمع مردم پلاکاردهایی با مضمون «هر کجا کرد است، آنجا ایران است»، «بغداد، انبار، کوبانی؛ حمایت جهانی»، «دفاع از کرد، دفاع از شرف ایران است»، «ایرانشهر یکپارچه است»، «تهران گلوی کوبان» وغیره با سه رنگ پرچم ایران دیده می‌شد. گفتنی است در این تجمع عده‌ای نیز سعی کردن با برخی شعارهای حاشیه‌ای و تفرقه انگیز محیط را متشنج کنند که با استقبال عمومی مواجه نشد.

این تجمع بدون نیروهای امنیتی و انتظامی به پایان رسید. در این تجمع برخی از چهره‌های شاخص ملی حضور داشتند.
با شدت گرفتن حملات تروریست‌ها به کوبانی و وضعیت اسفناک انسانی در آنجا، واکنش هموطنانمان به این وضعیت رنگ اعتراضی به خود گرفته است. در هفته‌های اخیر علاوه بر چند تجمع در تهران در شهرهای مختلف از جمله کرمانشاه، مناطق بختیاری، تبریز و مشهد تجمعاتی در محکومیت تروریسم برگزار شده است.

در ادامه گزارش تصویری سازمان جوانان پان ایرانیست از این تجمع را مشاهده می‌کنید:

 

IMG_2939

10338222_10203162915979172_6653126058248210169_n

1551693_10203162866377932_7831463315288812571_n

IMG_2944

IMG_2940

IMG_2951

IMG_2968

IMG_2926

IMG_2967

 

IMG_2970

IMG_2963

IMG_2947

IMG_2971

IMG_2969

IMG_2959

IMG_2946

IMG_2942

IMG_2953

IMG_2935

 

IMG_2923

IMG_2919

***

وضعیت کمبود مواد مغذی و گرسنگی پنهان در جهان

بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

در سراسر جهان انسان‌هایی هستند که هر روز صبح از فرط گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند و هر شب با شکم گرسنه سر بر بالین می‌گذارند. برخی از آنان هم دیگر هیچ گاه از خواب برنمی‌خیزند. به گزارش “سازمان کمک به گرسنگان” آلمان، شمار گرسنگان جهان “به گونه‌ای تحمل‌ناپذیر” بالاست.

البته تعداد گرسنگان جهان از سال ۱۹۹۰ حدود ۳۹ درصد کاهش یافته است. اما این میزان هنوز با کاهش ۵۰ درصدی شمار گرسنگان تا سال ۲۰۱۵ که هدف اعلام شده سازمان ملل متحد است، بسیار فاصله دارد. با توجه به افزایش جمعیت جهان از سال ۱۹۹۰، حتی بر شمار گرسنگان افزوده شده است. حدود ۸۰۵ میلیون نفر، بخصوص در آسیای جنوبی و آفریقا، به طور مداوم دچار سوء تغذیه هستند.

رنج از “گرسنگی پنهان”
جدولی که روز دوشنبه (۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر) درباره گسترش گرسنگی در سطح جهان منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که بسیاری از مردم دنیا از شکل دیگری از گرسنگی به نام “گرسنگی پنهان” رنج می‌برند.

این نامی است که پزشکان و امدادگران در کشورهای در حال توسعه به نوعی از گرسنگی داده‌اند که نه با دردهای معمول ناشی از گرسنگی و نه حتی با کم‌وزنی همراه است، و با وجود این تاثیر آن بر کسانی که دچار آن هستند و نیز بر رشد و پیشرفت جمعیت جهان فاحش است.

تخمین زده می‌شود که دو میلیارد نفر از کمبود “ریز مغذی‌ها” (micronutrients) رنج می‌برند، یعنی ویتامین‌و مواد معدنی لازم برای بدن در غذای روزانه آن‌ها یافت نمی‌شود چون تغذیه آن‌ها متنوع نیست.

این از سویی به دلیل عدم دسترسی برخی افراد به مواد مغذی است و از سوی دیگر به خاطر آنکه شیوه تغذیه برخی افراد یکجانبه است. به گفته مدیر انستیتوی شیمی زیست‌شناختی و علوم تغذیه دانشگاه هوهنهایم آلمان، هانس کنراد بیسلاسکی، در آلمان نیز “گرسنگی پنهان” وجود دارد.

پیامدهای این نوع گرسنگی همیشه آشکار نیست. برای نمونه در آفریقا کودکان بر اثر کمبود ویتامین “آ” بینایی خود را از دست می‌دهند یا بر اثر کمبود ید به بیماری گواتر مبتلا می‌شوند. در کشورهای غربی هم خستگی مفرط بر اثر کمبود آهن را می‌توان مشاهده کرد و این یکی از موارد “گرسنگی پنهان” است. سازمان جهانی تغدیه هشدار می‌دهد که “گرسنگی پنهان مانع رشد جسم و توانایی یادگیری کودکان می‌شود”.

مصرف یک ماده غذایی در بسیاری کشورها
به گزارش سازمان کمک به گرسنگان، در حالیکه در کشورهای در حال توسعه مشکل مصرف تنها یک ماده غذایی مثل برنج به عنوان تامین‌کننده بخش عمده انرژی روزانه است، در کشورهای صنعتی اغلب عادت‌ها و ناآگاهی موجب “گرسنگی پنهان” میشود.

برای نمونه بسیاری کودکان در مکزیک بخاطر مصرف زیاد ذرت، مرغ و روغن چاق می‌شوند و امکان ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی و اختلالات رشدی افزایش می‌یابد، چون عناصر مهمی در تغذیه آنها وجود ندارد.
سال گذشته نیز گروهی از پژوهشگران نشان دادند که حتی در براندنبورگ آلمان قد کودکان خانواده‌های فقیر به طور متوسط یک تا دو سانتیمتر کوتاهتر از همسن‌های آنان از خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده است. پژوهشگران حدس می‌زنند که دلیل این تفاوت در نرسیدن مواد لازم غذایی به بدن این کودکان باشد.

هانس کنراد بیسلاسکی، متخصص امور تغذیه، همچنین با نظر به افزایش شمار مواد غذایی‌ای که به طور صنعتی آماده مصرف می‌شوند (غذاهای آماده)، تاکید می‌کند که “سیر شدن کافی نیست”. او می‌گوید که هر چه فاصله مواد غذایی‌ای که برای مصرف تهیه می‌شود از مواد خام بیشتر باشد امکان آنکه مواد مغذی در روند تهیه غذا از بین رفته باشند بیشتر است.

گرسنگی مانع کارایی است
سالانه حدود دو هزار میلیار دلار بر اثر “گرسنگی پنهان” از دست می‌رود، چون کسانی که دچار این گرسنگی هستند نمی‌توانند از رشدی سالم بهره‌مند شوند و بازده کاری کمی دارند.
سوء تغذیه و “گرسنگی پنهان” باعث تضعیف تمرکز فکر و دیگر آسیب‌های جسمی و روحی و در نهایت مانع پیشرفت درسی کودکان در مدارس می‌شود. بدین ترتیب آینده شغلی کودکان نیز به خطر می‌افتد.
هانس کنراد بیسلاسکی می‌گوید که اینکه مواد غذایی لازم به بدن کودک برسد باید از همان دوره بارداری زنان مورد توجه قرار گیرد. به گفته این کارشناس امور تغذیه، آسیب‌هایی که بر اثر سوء تغذیه در هزار روز اول زندگی یک کودک، یعنی تا پایان دو سالگی او، به او وارد می‌آید را دیگر نمی‌توان جبران کرد.

مرگ یک کودک در هر ده ثانیه در جهان بر اثر سوء تغذیه
به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، در هر ده ثانیه یک کودک در جهان بر اثر پیامدهای مستقیم یا غیرمستقیم “گرسنگی پنهان” می‌میرد. در کشورهای در حال توسعه پروژه‌هایی از سوی سازمان‌هایی امدادگر چون سازمان ایرلندی Concern Worldwide برای مقابله با این مشکل در دست اجرا هستند. برای مثال این سازمان بذر در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و به زنان که به طور معمول وظیفه تهیه غذا را در خانواده‌ها بر عهده دارند کشت بادام زمینی، هویج و سویا را می‌آموزد و همچنین به آنان یاد می‌دهد چگونه مواد غذایی را طبخ کنند تا ویتامین‌های آن‌ها حتی‌الامکان از بین نرود.

سرمایه‌گذاری در بخش تغذیه می‌تواند بسیار سودآور باشد. کارشناسان در سال ۲۰۰۸ نظر داده بودند که تامین ویتامین آ و ماده معدنی “روی” و افزودن ید و آهن به مثلا نمک و آرد برای کودکان یکی از پنج سرمایه‌گذاری مفید برای پیشرفت اقتصادی کشورهاست.

مواد مکمل تغذیه در کشورهای صنعتی
در کشورهای صنعتی، بخصوص در آمریکای شمالی، بازار مواد مکمل تغذیه به سرعت در حال رشد است. منتقدان در این روند هم شانس می‌بینند و هم خطر. آنها می‌گویند که قرص و پودر ممکن است در کوتاه مدت جبران کمبود مواد مغذی را بکند، اما مردم نباید تغذیه طبیعی را از یاد ببرند. یک پزشک می‌گوید که “وابسته شدن به این‌گونه مواد در نهایت به نفع کنسرن‌هاست”.

سازمان کمک به کودکان “تر د زوم” نیز می‌گوید که تهیه این مواد برای کسانی که واقعا به آن محتاج هستند بسیار گران تمام می‌شود.
سازمان‌های غیردولتی در کشورهای در حال توسعه از دولت‌ها می‌خواهند که زمینه عرضه مواد غذایی مغذی با بهای ارزان را فراهم آورند.
به گفته سازمان کمک به گرسنگان، در میان‌مدت تنها آموزش و رفاه می‌تواند ضامن خروج از دور باطل تغذیه ناکافی، جسم ناسالم، ناکارایی و فقر مداوم باشد
.
معرفی جدول گرسنگی در جهان
جدول گسترش گرسنگی در جهان روز دوشنبه در برلین ارائه می‌شود. برای تهیه این جدول هر سال آمار بخشی از جمعیت کشورها که از سوء‌تغذیه رنج می‌برند، بخشی از کودکان تا پنج ساله که وزن بدنشان به حد متوسط نرسیده و میزان مرگ و میر کودکان بررسی می‌شود.

۲۶ کشور توانسته‌اند از سال ۱۹۹۰ تا کنون میزان گرسنگی جمعیت خود را تا ۵۰ درصد یا بیشتر کاهش دهند. بخصوص در آنگولا، بنگلادش، غنا، کامبوج، مالاوی، نیجر، رواندا، تایلند، چاد و ویتنام وضعیت بهبود یافته است.
گرسنگی در ۱۴ کشور آفریقایی “بسیار جدی” و در بوروندی و اریتره حتی “فاحش” توصیف شده است. از برخی کشورها چون کنگو، افغانستان و سومالی آمار قابل اعتمادی در دست نبوده است.

ایران جزو کشورهایی است که در آن میزان گرسنگی “کم” بوده است.

***

ترکیه موافقت برای استفاده از پایگاه‌هایش علیه داعش را تکذیب کرد

بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

ترکیه گزارش‌ها مبنی بر اعطای مجوز برای استفاده از یک پایگاه این کشور به نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانان آن را برای حمله به تروریست‌های داعش در سوریه رد کرده‌است.

5A612263-D8C5-44A7-BD61-72A825ABC1DA_w640_r1_s

خبرگزاری رویترز، روز بیست و یکم مهر، به نقل از «منابع دفتر نخست وزیری ترکیه» نوشت که دولت آنکارا می‌گوید گزارش‌ها در خصوص رسیدن به توافق با آمریکا برای استفاده از پایگاه نظامی اینجیرلیک نادرست بوده هرچند که گفت‌وگو در باره این موضوع ادامه دارد.

یکی از مقامات ترکیه نیز که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که گفت‌وگوها در این باره بر مبنای شروطی که ترکیه پیش از این اعلام کرده بود جریان دارد.

به گفته وی یکی از این شروط هم‌چنان مربوط است به درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه ممنوعه پرواز برای هواپیماهای ارتش رژیم بشار اسد در سوریه.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکشنبه بیستم مهر گفته بود، توافق ترکیه و آمریکا این امکان را فراهم می‌کند که نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا از پایگاه اینجیرلیک در جنوب این کشور برای حملات هوایی علیه نیروهای «حکومت اسلامی» استفاده کنند.

مقاماتی در وزارت دفاع آمریکا نیز گفته بودند، آنکارا به واشینگتن گفته‌است می‌توان از تاسیسات نظامی ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه برای حمله به تروریست‌های داعش بهره گرفت.

در حالی که جامعه بین‌المللی می‌گوید انتظار دارد که ترکیه در مبارزه با داعش نقش موثرتری ایفاء کند و بویژه در نجات کوبانی از تسلط این تروریست هاس اسلام‌گرای افراطی فعالانه وارد اقدام شود، ترکیه دست به اقدام موثری نزده و خبرهایی مبنی بر همراهی های غیر مستقیم ترکیه با داعش به ویژه پیرامون مساله کوبانی وجود دارد.

رهبران ترکیه به روشنی گفته‌اند که همکاری ارتش این کشور در مبارزه با داعش مشروط به این است که ائتلاف بین‌المللی به پیشاهنگی آمریکا، سرنگونی رژیم بشار اسد در سوریه را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

ترکیه بر سر تعیین منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخش‌هایی از سوریه نیز اصرار دارد اما آمریکا و ناتو تاکید کرده‌اند که این امر در دستور کار قرار ندارد.

در شرایطی که مقامات آمریکا تایید می‌کنند که حملات هوایی نیروهای ائتلاف کار تروریست های داعش را یکسره نکرده و آنها را تنها تا حدی تضعیف کرده‌است، نیروهای این گروه به تلاش خود برای تسلط بر منطقه راهبردی کوبانی در شمال سوریه ادامه می‌دهند و همزمان، پیشروی آنها به سوی نقاط مرکزی عراق با هدف تسلط بر بغداد، ادامه دارد.

***

تجمع بختیاری‌ها در حمایت از همتباران کوبانی

بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

ایرانشهر یکپارچه ،ایرانزمین متحد
تعدادی از فرزندان بختیاری ایرانزمین، این تبار والا در حمایت از همتباران کوبانی خود در اشگفت سلیمان شهر ایذه استان خوزستان تجمع کردند .

بنا بر گزارش های رسیده، هموطنان بختیاری با در دست داشتن پلاکاردهایی که عباراتی چون «ایرانشهر همیشه یکپارچه است»، «دفاع از کرد دفاع از شرف ایران است» و «کوبانی ، پاره ی تن ایرانی» روی آنها نوشته شد، حمایت خود از همتباران کوبانی را اعلام کردند.

در ادامه تصاویری از این تحمع را مشاهده می کنید.

1743477_506917546077584_8261531271699930919_n

10593220_506917532744252_5509399961382603435_n

10614300_506917466077592_342034263827382195_n

***

برای مردن زندگی نکن, بمیر برای زنده ماندن

سرور امید کرمانشاهی

مه ژی بو مردن
بمره بو ژیان
(برای مردن زندگی نکن
بمیر برای زنده ماندن)

Omid KermanshahiKobani Omid Kermanshahi 2KObani kermanshah

***

گزارش ویژه سایت آذری ها از تهران و تبریز در حمایت از کوبانی(23مهر)

به گزارش سایت خبری تحلیلی آذری ها امروز چهار شنبه 23 مهر در دو شهر بزرگ ایران,تهران و تبریز تجمع ها و شعار نویسی ها و دیوار نویسی هایی برای حمایت از همتباران کرد ایرانی خود”کوبانی” انجام گرفت.

در این تجمع شعارهایی در حمایت از مقاومت مردم کوبانی با مضمون «زنده باد مقاومت کوبانی» ،‌«زنده باد کوبانی، ننگ بر جامعه جهانی» ، «حمایت از کوبانی وظیفه انسانی است»، «یاشاسین کوبانی» ، «بژی کوبانی»، «درود بر شیرزنان کوبانی»، «کوبانی تو شرف کردهایی» و هم‌چنین شعارهایی علیه ترکیه و مقامات ترکیه از جمله «اردوغان فاشیسته، حامی تروریسته»، «مرگ بر ارتجاع،‌ چه داعش چه ناتو»، «مرگ بر حکومت فاشیستی ترکیه» و … سردادند.

در این تجمع که حدود دو ساعت به طول انجامید در دست برخی از تجمع کنندگان پلاکاردها با مضمون شعارهای ذکر شده نیز دیده می شد.


تبریز

تهران

تبریز

تهران

تبریز

تهران

تبریز

تهران

تبریز

تهران
***

پان ایرانیست‌های دربند و زندانیان سیاسی را آزاد کنید

FreeA.Abedini

***

تارنمای نامه پان ایرانیسم:
http://paniranism.info

فیسبوک نامه پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

فیسبوک سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
https://www.facebook.com/paniranist.info

تارنمای حزب پان ایرانیست – سازمان برونمرزی (شاخه آمریکای شمالی)
www.paniranism.net

تارنمای حزب پان ایرانیست:
www.paniranism.org

فیسبوک حزب پان ایرانیست
www.facebook.com/paniranistparty

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

حزب پان ایرانیست – سازمان برونمرزی
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید

iran@paniranism.info
www.paniranism.info

درخواست هموندی
www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.