شماره 160 – ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نمایید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم
www.paniranism.info – paniranist1@gmail.com
شماره 160، آدینه 23 دی ماه 1401، 31 ژانویه 2023

درود بر هم میهنان گرامی

نوشته های زیر تقدیم می شوند

ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی
انقلاب ملی ایران از کجا می‌آید؟
انقلاب زنانِ ایران و ضرورت حمایت کشورهای همسایه و اسلامی و عربی
نام جعلی برای خلیج‌ فارس در عراق و انفعال دستگاه سیاست خارجی ایران
دفاع جانانه چهره سرشناس عراقی از خلیج فارس
پان ایرانیست ها و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید

آرش کیخسروی و آرسام محمودی
پان ایرانیست ها و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید

ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی

روشنک آسترکی

– بازداشت شهروندان و ارتکاب شکنجه‌های جسمی، جنسی و روانی علیه آنها در کنار اتهامات سنگین و صدور احکام «اعدام» و «زندان طویل‌المدت» و حذف فیزیکی با مرگ‌های مشکوک در زندان و خارج زندان، همگی از ابزار همیشگی جمهوری اسلامی علیه مخالفان بوده است.

– بر اساس گزارش‌های نهادهای حقوق بشری تا کنون علیه ۴۳ نفر از شهروندان معترض حکم اعدام صادر شده در حالی که بیش از ۱۰۰ زندانی به دلیل اتهامات سنگین با خطر اعدام روبرو هستند.

– شمار قابل توجهی از بازداشت‌شدگان نیز در مرگ‌های مشکوک که غالبا «خودکشی» یا «مسمومیت» و «سکته» قلمداد می‌شوند، جان خود را در زندان و یا به فاصله چند روز در آزادی از دست داده‌اند.

– محمدمهدی کرمی و محمد حسینی دو جوان ۲۳ و ۳۸ ساله، با وجود داشتن کفیل سیاسی هفته گذشته در بی‌خبری خانواده‌ و حتی بدون اطلاع وکلای تعیینی‌ به دار آویخته شدند. یعنی کفالت سیاسی به تنهایی نمی‌تواند زندانیان را از خطر نجات دهد.

– آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی یکی از حلقه‌های مهم انقلاب ملی ایران است که می‌تواند چرخ خونریز جمهوری اسلامی را متوقف سازد. این کار به سازماندهی و ابزار مؤثر برای جلب و تمرکز افکار عمومی داخل و خارج و دولت‌های غربی و رسانه‌های بین‌المللی نیاز دارد.

ادامه در :

گزارش تحلیلی هفته؛ ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی

***

انقلاب ملی ایران از کجا می‌آید؟

میزگردی درباره خاستگاه انقلاب ملی ایران

در این میزگرد بحث بر سر انقلاب ملی ایران بود. مشخصا این دغدغه در میان گذاشته شد که انقلاب ملی ایرانیان که از دی ۱۳۹۶ آغاز شده و در دور جدید خود از شهریور ۱۴۰۱، موج سراسری دیگری را تجربه می‌کند از چه ریشه‌های گفتمانی – سیاسی برخوردار است و بر این اساس چه مختصات و بایسته‌هایی دارد. تلاش بر این بود که جز به ضرورت، درباره وقایع میدانی انقلاب ملی سخن به میان نیاید بلکه به صورت فراتر نسبت این انقلاب با ایران، چه در قالب سرزمین و چه در قالب مفهوم، کاویده شود. طبعا در این میان از موضوعاتی دیگر ولی مرتبط با اصل بحث نیز سخن رفت. چهار کارشناس در این میزگرد حضور داشتند؛ امیرحسین اعتمادی، فعال سیاسی، الهه بقراط، سردبیر کیهان لندن، محسن بنایی، زبان‌شناس و پژوهشگر تاریخ، و حجت کلاشی، فعال سیاسی، چهار کارشناسی بودند که در این گفتگو دیدگاه‌ خود پیرامون انقلاب ملی را در میان گذاشتند. این میزگرد با مدیریت علیرضا کیانی، سردبیر نشریه «فریدون» برگزار شد.

ادامه در :

https://www.fereydoun.org/Interviews/173849

***
انقلاب زنانِ ایران و ضرورت حمایت کشورهای همسایه و اسلامی و عربی

– از ویژگی قیام کنونی زنان ایرانی عبور از مشکل قطع عمدی اینترنت از سوی رژیم جمهوری اسلامی است. در اعتراضات سابق رژیم با قطع اینترنت حرکت مردم را در تاریکی و خفقان رسانه‌ای سرکوب می‌کرد اما اینبار حتا سیاست قطع اینترنت نیز برای آن کارساز نبود.

– تظاهرات انقلابی و خیزش علیه رژیم آخوندی نه تنها نوعی بیداری عمومی در ایران به وجود آورده بلکه یک بعد منطقه‌ای مثبت از نظر سیاسی و نظامی نیز برای خاورمیانه به همراه خود دارد زیرا هر تحول یا شکاف در داخل رژیم ایران که به تضعیف یا سرنگونی آن منجر شود، به وجود گروه‌ها و سازمان‌های فرقه‌ای وابسته به این رژیم در عراق، لبنان، یمن و سوریه پایان خواهد داد و در نتیجه با پایان این شبه‌نظامیان فرقه‌گرا، کانون‌های تنش و بحران در منطقه خلیج فارس و جهان عرب از بین خواهد رفت.

– برخورد سطحی و محتاطانه کشورهای عربی و اسلامی با تحولات کنونی در ایران هیچگونه توجیهی ندارد. قیام سراسری و آنچه امروز در ایران می‌گذرد در نهایت به نفع ثبات و امنیت خاورمیانه و کل جهان اسلام به ویژه برای سعادت و خوشبختی ملت ایران پس از سال‌ها وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

ادامه در :

انقلاب زنانِ ایران و ضرورت حمایت کشورهای همسایه و اسلامی و عربی

***
نام جعلی برای خلیج‌ فارس در عراق و انفعال دستگاه سیاست خارجی ایران

احسان هوشمند

مسابقات فوتبال جام خلیج فارس در شهر بصره در کشور عراق زمینۀ طرح ادعاهای ضدایرانی را، آن‌ هم در کشور عراق، مهیا کرد. بنا بر مستندات صریح و روشن تاریخی چندین‌سده‌ای، نام آبراه بزرگ جنوبی ایران همواره خلیج‌ فارس بوده و اسناد بین‌المللی نیز مؤید اسناد تاریخی در ‌این‌ باره است؛ اما برگزاری مسابقات فوتبال در شهر بصره میان کشورهای حاشیۀه خلیج‌ فارس و بدون حضور ایران موجب بروز این نگرانی شد که چرا ‌برخلاف روابط دوجانبه و حسن هم‌جواری و حمایت‌های ایران از تمامیت سرزمینی عراق، این‌چنین مقامات عراقی از جمله نخست‌وزیر عراق و مقتدی صدر و فدراسیون فوتبال این کشور به خود اجازه داده‌اند تا علیه منافع ملی ایران پیام رسمی صادر کنند؟

ادامه در :

نام جعلی برای خلیج‌ فارس در عراق و انفعال دستگاه سیاست خارجی ایران

***
دفاع جانانه چهره سرشناس عراقی از خلیج_فارس

این نویسنده سرشناس در توئیتر خود نوشت:

ایران در حاشیه خلیج عمان قرار دارد ولی ایرانی آن را خلیج ایران نمی گویند، هند در حاشیه دریای عرب قرار دارد ولی آن را دریای هند نمی نامند، اندونزی در کنار اقیانوس هند قرار دارد ولی آن را اقیانوس اندونزی نمی نامد. چرا؟ چون تمام این نام ها در سازمان ملل ثبت شده است. نام «خلیج فارس» هم در سازمان ملل ثبت شده و کسی حق ندارد نام خلیج فارس را تغییر دهد و جعل کند.

iran_khouzestan@

***

هواداران برونمرزی حزب پان ایرانیست  
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

به پان ایرانیست ها بپیوندید
اندیشه وحدت بخش پان ایرانیسم و کوشش در حزب پان ایرانیست و سازمان جوانان حزب پان ایرانیست یگانه راه نجات ایران از تجزیه و فروپاشی است.

***

درخواست هموندی
hamvandi@paniranist.org
شبکه های اجتماعی نامه پان ایرانیسم

تارنما: www.paniranism.info
فیسبوک: facebook.com/paniranistparty
تویتر: twitter.com/paniranism
تلگرام: t.me/Naameh_Pan

شبکه‌های اجتماعی حزب پان ایرانیست

تارنما:www.paniranist.party
اینستا گرام: paniranist.party
تلگرام http://t.me/paniranist
فیسبوک:Fb.com/paniranist.info
تویتر:paniranist_info@

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.