شماره ١٠٧ -کودکان محروم از بوی ماه مهر

درفش ملی ایران

نامه پان ایرانیسم
شماره ١٠٧ – شنبه ٣٠ شهریور ١٣٩٢ – ٢١ سپتامبر ٢٠١٣
www.paniranism.info iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

کودکان محروم از بوی ماه مهر
متن های پارسی، آلمانی و انگلیسی نامه اعتراضی دکتر حسن کیانزاد به فیفا
خواندن نامه اعتراضی نهاد مردمی به فیفا در رادیو مانی
خروش دادخواهی شما بگوش دولت بریتانیا رسید – ولی مبارزه تا رسیدن به هدف و پیروزی نهایی ادامه دارد!
سخنان دکتر حسن کیانزاد درمورد زندانیان سیاسی درسیمای نهاد مردمی
نسرین ستوده و گروهی از زندانیان سیاسی آزاد شدند

پاینده ایران

کودکان محروم از بوی ماه مهر

روشنک آسترکی
راه دیگر

«فرهاد بشیری»، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هفته گذشته و در آستانه شروع سال تحصیلی جدید اعلام کرد در برخی استان‌ها آمار نگران کننده‌ای از کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد. اما طبق آخرین برآورد‌ها، نزدیک به شش میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران وجود دارد که به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاست‌هاى حاکم منتهى به افزایش فقر، علت اصلى بالارفتن آمار این کودکان است.

منظور از کودک بازمانده از تحصیل، آن گروه سنى از جمعیت است که در سنین مدرسه یعنى بین شش تا ۱۸سال قرار دارند ولی در ماه‌هاى تحصیلى و در چرخه‏ آموزشى کشور حضور ندارند یعنى در زمان ساعات کار مدارس، خارج از مدارس هستند و به هر دلیلى یا اساسا وارد چرخه‏ آموزش نشده‏اند یا بعد از مدت کوتاهى از آن خارج شده‏اند.

طبق آخرین سرشمارى مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ تعداد سه و نیم میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران وجود دارد. این در حالى است که نهضت سوادآموزى اعلام کرده از سال ۸۵ تاکنون بیش از یک میلیون کودک دیگر به این آمار افزوده شده‌اند.

از این رو وزارت آموزش‌وپرورش که قاعدتا باید معتبر‌ترین نهاد براى اعلام این آمار باشد، اساسا این ارقام را غیرواقعى مى‌داند. به طوری‌که در اوایل سال جاری حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش‌وپرورش وقت با تکذیب تعداد کودکان بازمانده از تحصیل، ارایه آمار چهار میلیون کودک را ناشی از بی‌اطلاعی از وضعیت آموزش‌وپرورش می‌داند.

اغلب بازماندگان از تحصیل را کودکانی تشکیل می‌دهند که وارد مدرسه شده‌اند، اما بعد از چند سال تحصیل، مدرسه را‌‌‌ رها می‌کنند. به هر روی بین آماری که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کنند تناقضاتی وجود دارد. معاون آموزش ابتدایی آبان‌ماه ۹۱می‌گوید ۲۰هزار لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل شناسایی شده که تعداد واقعی پنج‌ هزار نفر است. بهمن‌ماه ۹۱رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اعلام کرد که اسامی و مشخصات ۱۴۵هزار لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل به معاونت آموزش ابتدایی ارائه شده است.

از طرفی سخنان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از حکایت تلخی روایت می‌کند؛ پنج میلیون و ۹۴۵هزار و ۹۰ لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل که معلوم نیست چند درصد آن‌ها به ادامه تحصیل روی آورده‌اند. البته معاون وزیر مدعی پنج هزار لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل دائم‌شده و رئیس مرکز آمار آموزش و پرورش اعلام کرده که ۱۴۵هزار نفر و همشهری براساس آمار سازمان ثبت ‌احوال مدعی است که در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۰۰هزار کودک در سن دوره ابتدایی (شش تا ۹ساله) در دبستان‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند.

در آخرین اظهار نظر رسمی پیرامون کودکان بازمانده از تحصیل علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هفته گذشته در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا دانش آموزان در سن تحصیل وارد مدرسه شوند تا امکان ریشه کنی بی‌سوادی فراهم شود. اما برخی از خانواده‌های آسیب دیده که در حاشیه کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند عموماً اجازه تحصیل به فرزندان خود را نمی‌دهند. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد دانش آموزان لازم التعلیم تحت پوشش هستند، افزود: تعدادی دیگر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به افرادی است که هوش و توان ذهنی لازم را برای ورود به مدرسه ندارند و خانواده‌هایشان ترجیح می‌دهند به جای ثبت نام آن‌ها در مدارس استثنایی آن‌ها را از نگاه‌ها پنهان کنند.

وی درباره تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: این آمار در اختیار مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش است. البته آموزش و پرورش می‌تواند برحسب درصد دانش‌آموزانی که وارد مدرسه نمی‌شوند و مقایسه اطلاعات اسمی متولدین و ثبت نام کنندگان به تعداد افراد بازمانده از تحصیل دست یابد. البته باید گفت که بخشی از این کودکان به خارج از کشور رفته و بخشی نیز فوت شده‌اند.

هر چند مسولین آمارهای بسیار متفاوتی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل ارائه می‌کنند اما رییس انجمن‌ علمی مددکاران ایران و عضو شورای بررسی آسیب‌های اجتماعی با اعلام اینکه سالانه ۲۵درصد از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند، عنوان کرده است: دانش‌آموزان در طول روز میانگین بین هفت تا هشت ساعت در مدارس هستند و بیشترین وقت مفید خود را در مدارس می‌گذرانند، در حال حاضر براساس جدید‌ترین یافته‌های پژوهشی بیش از ۲۵درصد از دانش‌آموزان سالانه از مدارس ترک تحصیل می‌کنند که این آمار بسیار نگران‌کننده است و معلوم نیست سرنوشت این دانش‌آموزان که چندین برابر بیش از دیگران در معرض تهدید‌های اجتماعی هستند، چه می‌شود.

هر چند به طور تخمینی حدود ۲۰ هزار کودک بدون شناسنامه و ده‌ها هزار کودک مهاجر افغان را که درآمارهای رسمی دیده نمی‌شوند، باید به این رقم افزود. آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای بازگرداندن این کودکان به پشت میز مدرسه آغاز کنند. البته این آمار فقط مربوط به شش سال دوره ابتدایی است. روند ترک تحصیل در دوره راهنمایی (دوره اول متوسطه) شتاب بیشتری می‌گیرد و در دوره دوم متوسطه به اوج می‌رسد. به گمان من در مقطع سنی ۶ تا ۱۷ سال حداکثر یک میلیون کودک و نوجوان به دلایل متفاوت از تحصیل باز می‌مانند. دو نکته را باید اضافه کنم. اول اینکه تحصیلات اجباری در ایران شامل هشت سال دوره‌های ابتدایی و راهنمایی است و طبق قانون والدینی که بچه‌های شش تا ۱۴ ساله خود را به مدرسه نفرستند مجرم هستند و باید جریمه شوند، اما این قانون ضمانت اجرایی ندارد. نکته دوم این است که بیش از نیمی از بازماندگان از تحصیل در دوره دوم دبیرستان مدرسه را ترک کرده‌اند و آموزش و پرورش تکلیفی قانونی برای جلوگیری از ترک تحصیل یا بازگرداندن آن‌ها به مدرسه ندارد.

ترک تحصیل کودکان دارای دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی و عموما از سر اجبار است. از فقر به عنوان اصلیترین عامل ترک تحصیل دانش آموزان یاد می‌شود. کودکان خانواده‌های فقیر معمولادر سال‌های دوره راهنمایی برای کمک به تامین درآمد خانواده روانه بازار کار سیاه می‌شوند. این کودکان مشمول قانون نیستند و معمولامورد استثمار و سوءاستفاده شدید قرار می‌گیرند. برخی از این کودکان خواسته یا ناخواسته به کارهای خلاف مانند توزیع مواد مخدر و دزدی کشیده می‌شوند و سر از کانون‌های اصلاح و تربیت درمی آورند. اغلب این کودکان لطمه‌های شدید روحی می‌بینند که آثار آن در آینده به صورت انتقامجویی و رفتارهای ضداجتماعی خود را نشان می‌دهد.

گفتنی است فارغ از تعداد دقیق کودکان بازمانده از تحصیل، مساله قابل توجه بحث سهم جنسیتی آنان به تفکیک دختران یا پسران است که آمار‌های غیررسمی‌ای تعداد کودکان دختر را بیش از پسران عنوان می‌کنند؛ مساله‌ای که شاید بتوان علت اصلی آن را دسترسى بیشتر پسران به آموزش نسبت به دختران دانست. در این رابطه شاید می‌توان دلایل اقتصادی‌ای نیز اضافه کرد که به اذعان کار‌شناسان حساسیت خانواده‌هاى کم‏درآمد براى ادامه‏ تحصیل دختران بسیار کمتر از پسران است، چراکه این مساله در نوع خود یک واقعیت اجتماعی است که معمولا خانواده‌هایی که از سطح تحصیلی و اقتصادی پایین‌تری برخوردارند ورود به بازار کار را براى کودکان بر تحصیل و آموزش ترجیح مى‏دهند.

***

متن های پارسی، آلمانی و انگلیسی نامه اعتراضی دکتر حسن کیانزاد به فیفا

فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا)

جناب آقای سپ بلاتر

عالیجناب:
لیگ فوتبال امارات متحده عربی که در سال ۱۹۷۳ بنیاد نهاده شده است، در سال ۲۰۰۵ نام خود را به لیگ برتر امارات متحده عربی تغییر داد و در بیست و هفتم ماه مه ۲۰۱۳  یک بار دیگر نام لیگ را به لیگ خلیج عربی تغییر داده و با این عنوان  مسابقات  فصل ۲۰۱۳ -۲۰۱۴  خود را شروع می کند. هم اکنون ازاین عنوان جدید بر روی وب سایت رسمی این لیگ استفاده می شود.

 متاسفانه دولت و فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی استفاده از عنوان سیاسی “خلیج عربی” را به عنوان نام لیگ خود انتخاب کرده اند. با این عمل دولت امارات متحده عربی و همچنین فدراسیون فوتبال آن کشور فیفا را در یک ماجرای سیاسی درگیر نموده است. پذیرش جهانی وجود داشته و دارد که امور ورزشی را از دخالت دادن ملاحظات و اقدامات سیاسی بدور نگاهدارند. اختلاف بر سر عنوان این شاخاب با توجه به دستور سازمان ملل متحد و بموجب قطعنامه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل بشماره  715A (XXVII)   در تاریخ ۲۳ آوریل ۱۹۵۹  با تاکید بر استفاده از نام اصلی و تاریخی این شاخاب یعنی “خلیج فارس” حل و فصل شده است. عنوان خلیج فارس نمی تواند با عنوان خلیج عربی که وجود خارجی ندارد جانشین و یا مبادله شود .

از اینرو، ما از شما  جناب سپ بلاتر درخواست می کنیم بیشترین توجه خود را به این موضوع معطوف دارید. همچنین تقاضا می شود از تلاش امارات متحده عربی به دخالت دادن موضوعات سیاسی در امور فیفا جلوگیری بعمل آید و به  فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی هشدار داده شود که از کاربرد سیاسی نام  جعلی خلیج عربی در لیگ فوتبال تحت پوشش فیفا خودداری نماید.

ما خواهان تغییرعنوان لیگ به نام صحیح وقانونی آن یعنی لیگ ” خلیج فارس” ویا به نام دیگری هستیم.

با احترام

دکتر حسن کیانزاد

رئیس هیات امنای نهاد مردمی

 دکتر ایمان فروتن

سخنگوی نهاد مردمی

 رونوشت : کنفدراسیون فوتبال آسیا

International Federation of Association Football

C/O Sepp Blatter, President

FIFA-Strasse 20

P.O. Box 8044 Zurich, Switzerland

Tel : +41-(0)43 222 7777

Fax : +41-(0)43 222 7878

Sehr geehrter Herr Blatter,

Am 27. Mai 2013 hat die UAE Fussball-Liga ihren Namen von UAE Pro League geändert in „The Arabian Gulf League“, um in die neue Saisaon 2013-2014 zu starten.

Leider haben der UAE Fussball-Verband und die Regierung der UAE hiermit einen bewusst politischen Namen für ihre Fussball-Liga gewählt. Damit haben die Regierung und der Fussball-Verband der UAE auch die FIFA in einen politischen Skandal verwickelt, obwohl der Weltsport gerade nicht zu politischen Zwecken missbraucht werden sollte. Der Titel „Persische Golf“ ist mit Resolution der Vereinten Nationen 715A ( XXV11) seit 23. April 1959 geschützt und kann nicht durch einen nicht existenten und historisch unkorrekten Titel, wie „Arabischer Golf“ ersetzt werden.

Deshalb bitten wir Sie, sehr geehrter Herr Blatter, konsequenterweise diesem Vorfall Ihre Aufmerksamkeit zu schenken. Bitte stoppen und unterbinden Sie den Versuch des UAE-Fussball-Verbands politische Interessen mit dem Sport zu vermischen und untersagen Sie die Nutzung des verfälschenden Titels „Arabian Gulf“ für die UAE Fussball-Liga.

Wir verlangen mit Nachdruck den Titelnamen in den korrekten, international gebräuchlichen Namen zu ändern oder einen anderen Drittnamen zu verwenden.

Hochachtungsvoll,

Vorsitzender,

Dr. Hassan Kianzad

Sprecher,

Dr. Iman Foroutan

The New Iran

Board of Directors

http://www.thenewiran.com

cc: Asian Football Confederation

Asian Football Confederation
AFC House

Jalan 1/155B, Bukit Jalil

57000 Kuala Lumpur

Malaysia

Tel: +603 8994 3388

Fax: +603 8994 2689

International Federation of Association Football
Mr. Sepp Blatter, President
FIFA-Strasse 20
P.O. Box 8044 Zurich, Switzerland

Your Excellency Mr. Sepp Blatter,
The UAE Football League, established in 1973, after having changed its name to UAE Pro League in 2005, on May 27, 2013 once again changed its name, this time to The Arabian Gulf League as it starts with its 2013-2014 season. This new name is being used on the official website for the league.

Unfortunately the government and the football association of the United Arab Emirates (UAE) have chosen to use a political title (Arabian Gulf) as its league name.  With this act the government of UAE as well as its football association has engaged FIFA in a political scandal.  Universally, there exists, and has existed, an honor code against the comingling of sports and international politics.  This contentious title was resolved by a United Nations mandate pursuant to the United Nation’s economic and social council resolution 715A(XXVII) on April 23, 1959, where Persian Gulf was determined to be the correct and only name for the body of water that it represents.  The name Persian Gulf cannot be interchanged or replaced by the nonexistent name of Arabian Gulf.

Therefore, we are requesting from your Excellency to give this issue your utmost attention. Please stop UAE’s attempt to invite unwanted politics into the affairs of FIFA, and to warn the UAE football association to refrain from using the politically incorrect and illegal name of Arabian Gulf in a FIFA-sanctioned football league.

We demand changing the UAE’s league title to either the correct legal name, i.e. The Persian Gulf League or another name.

Sincerely,
On behalf of The New Iran’s Board of Directors
Dr. Hassan Kianzad
Chairman of the Board of Directors

Dr. Iman Foroutan
Spokesman, The New Iran
Iman.Foroutan@thenewiran.com

cc: Asian Football Confederation
Asian Football Confederation
AFC House
Jalan 1/155B, Bukit Jalil
57000 Kuala Lumpur, Malaysia

***

خواندن نامه اعتراضی نهاد مردمی به فیفا در رادیو مانی توسط سرور گرامی ابتین آیینه.

رادیو مانی www.radiomani.com

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DRY7IJLQ_Vg[/youtube]

***

خروش دادخواهی شما بگوش دولت بریتانیا رسید – ولی مبارزه تا رسیدن به هدف و پیروزی نهایی ادامه دارد!

برگرفته از فیسبوک خلیج فارس Persian Gulf

دوستان عزیز، سرانجام نه تنها پس از ۱۰ سال نام پرشکوه “خلیج فارس” بر روی تارنمای رسمی وزارت دفاع بریتانیا نقش بست(۱)، بلکه نام دروغین “خلیج ع**ی” از بسیاری از تارنماهای دولتی آنها حذف و نام “خلیج فارس” بجای آنها گذاشته شد – ولی نه همه!

که این یک پیروزی بسیار بزرگیست، زیرا که نشان میدهد خروش دادخواهی شما بگوش دولتمردان انگلیسی رسیده است! ما به همه ش«ا عزیزن این پیروزی بزرگ را به همه شما عزیزانی که در این کمپین شرکت کرده و خستگی ناپذیر شکایت فرستاده و اعتراض کردید را شادباش میگوئیم – ولی – ولی کمپین متوقف نخواهد شد، تا آنکه دولت بریتانیا بیانیه ای رسمی صادر کرده و اعلام کند، که هیچ نامی بجز “خلیج فارس” از سوی کشور آنان پذیرفتنی نیست.

این با آنکه یک پیروز برای ماست، ولی میتواند یک فریب برای خاموش ساختن کمپین باشد. دو روز پیش نیز “بریتانیا در ایران” وزارت خارجه بریتانیا بیانه ایی کوتاه غیر رسمی بزبان فارسی صادر که دولت بریتانیا تنها نام خلیج فارس را برسمیت میشناسد، ولی آنهم برای خاموش ساختن ما بود.(۲) پس ما این را نخستین پیروزی بشمار می آوریم که پیروزی بزرگیست – ولی پیروزی نهایی نیست و به رسیدن به هدف بایستی به تلاس خود ادامه دهیم.

خواهشمندیم به شکایات و اعتراضات خود ادامه دهید که پروزی با ما خواهد بود – زیراکه این یک خواست نیست بلکه دفاع از حق ملت و تاریخی ماست! همچنین فراموش نفرمایید که ؛خلیج فارس” یک نام نیست، بلکه تاریخ، هویت، فرهنگ – و رگ حیاتی کشورمانست و هرگونه آسیبی بدان، صربه ای کشنده به تمامیت ارضی كشور خواهد بود.

با سپاس از یکایک شما عزیزانی که شکایت فرستاده و اعتراضات خود را بگوش انگلیسیها رساندید – خواهشمندیم به شکایات و اعتراضات خود ادامه دهید.

پاینده و سرافراز و آباد و جاودان باد ایران.

برای اعلام شکایات و اعتراضات، خواهشمندیم مراحل ذکر شده در این نوشته را به اجرا بگذارید – تنها ۱۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.
https://www.facebook.com/notes/persian-gulf/1/10151928600721111

خواهشمندیم به اشتراک بگذآرید.

۱. Royal Navy on exercise in the Persian Gulf
https://www.gov.uk/government/news/royal-navy-on-exercise-in-the-persian-gulf

۲. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151929437181111&set=a.10150910632456111.478779.285224906110

***

روز ۴ کمپین مجازی:‌ هم میهن خواهشمندیم به شکایات و اعتراضات خود ادمه دهید . . . پیروزی نزدیک است!

برگرفته از فیسبوک خلیج فارس Persian Gulf

* خواهشمندیم نوشته را خوانده و به اشتراک بگذارید – پسند کردن (لایک زدن) ارزشی ندارد!

دوستان عزیز، نخستین بدست آوردن پیروزی که حذف نام دروغین از تارنمای وزارت دفاع بریتانیا بود، نشان داد که بانگ داخواهی شما به گوش دولتمردان بریتانیایی رسیده است، و با ادامه کمپین مجازی خود، خواهیم توانست از آنان را وادار به بکاربری نام خلیج فارس، بجای “خلیج ع**ی” و “خلیج” تنها کنیم.

خواهشمندیم به شکایات و اعتراضات خود ادامه دهید و از دوستان خود نیز یاری جویی کنید – که پیروزی نزدیک است.

برای شکایت و اعلام اعتراضات خود، خواهشمندیم مراحل یاد شده در این نوشته را باجرا بگذارید. شکایتها و اعتراضات کمتر از ۱۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت،
https://www.facebook.com/notes/persian-gulf/1/10151928600721111

در صورت حذف متن شکایات از سوی فیسبوک، رونوشت از آن در تارنمای خلیج فارس موجود میباشد:
http://www.persian-gulf.net/index.php?option=com_content&view=article&catid=10%3Aour-fight&id=35%3A26-06-1392

با سپاس از یکایک شما عزیزان – پیش بسوی پیروزی نهایی.

Persian Gulf - Piroozi digar

***

سخنان دکتر حسن کیانزاد درمورد زندانیان سیاسی درسیمای نهاد مردمی

[youtube]www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D4zzE7MOoRM[/youtube]

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D4zzE7MOoRM

***

نسرین ستوده و گروهی از زندانیان سیاسی آزاد شدند

بر گرفته از تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
روز چهارشنبه ۲۷ شهریور بدون اطلاع قبلی گروهی از زندانیان سیاسی آزاد شدند. نسرین ستوده، فیض‌الله عرب سرخی، محسن امین‌زاده، مهسا امرآبادی و محبوبه کرمی و میرطاهر موسوی از جمله آزادشدگان هستند.

NasrinSotodeh

نسرین ستوده وکیل زندانی که به شش سال حبس محکوم شده بود روز چهارشنبه (۲۷ شهریور/ ۱۸ سپتامبر) بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ حکمی از زندن آزاد شد.
هم زمان، زندانیان دیگر از جمله محسن امین‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، مهسا امرآبادی، المیرا (فرح) واضحان، ژیلا مکوندی، میرطاهر موسوی، کفایت ملک محمدی، محبوبه کرمی، صغرا غلام نژاد، میترا رحمتی و مریم جلیلی نیز از زندان آزاد شدند.
هنوز خبر تایید‌شده‌ای از مشروط یا موقت بودن این آزادی‌ها از سوی منابع رسمی منتشر نشده است اما به نسرین ستوده گفته شده “تو آزادی و می‌توانی بروی”.
اکثر این زندانیان در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ دستگیر و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند. مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار ابتدا به دو سال و سپس به یک سال دیگر حبس تعزیری محکوم بود. همسر او مسعود باستانی همچنان در زندان رجایی‌شهر است.
فیض‌الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز به پنج سال زندان محکوم بوده است.

***

پان ایرانیست‌های دربند و زندانیان سیاسی را آزاد کنید

FreeA.Abedini

FreeAbolzal

Abedini_Mother

Abedini dar Tazahorat

رزمنده پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی پیش از زندان هنگام تظاهرات در مقابل سفارت شیخک نشین امارات

***

تارنمای نامه پان ایرانیسم
http://paniranism.info

تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
www.paniranism.net

فیسبوک هواداران پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.org

فیسبوک حزب پان ایرانیست
www.facebook.com/paniranistparty

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

 

درفش ملی ایران

سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
iran@paniranism.info
www.paniranism.info

درخواست هموندی
www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.