شماره 28 – اسطوره واقعی ایران

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نماید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم
دوره دو, شماره 28 – سه شنبه 28 فروردین ماه 1397، 17 آوریل 20018
www.paniranism.info . iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

مطالب زیر تقدیم میشوند

اسطوره واقعی ایران
داریوش و دشمن درون
قدمت نام خوزستان و خلیج فارس
استراتژی نوین پانترکیسم: استراتژی ختنه
افزایش بازدید از مجموعه‌های تاریخ هخامنشی در نوروز
29 فروردین روز ارتش گرامی باد
سماور ذغالی با نشان مقدس شیر و خورشید

پاینده ایران
نامه پان ایرانیسم

 

ایران زیبای ما: ماسوله

اسطوره واقعی ایران

چند نفر از شما این مرد رو می شناسید؟ چند نفر از شما تابحال نامی از تیمسار فرض‌الله شاهین‌راد رو شنیدید؟ این مرد فرمانده گردان ۱۴۴ ارتش ملی ایران بود.

در سوم آبان ماه سال ۱۳۵۹ ، سرگرد وقت فرض الله شاهین راد فرمانده به همراه گردانش مقابل یک لشکر از نیروهای عراق ایستاد. توضیح اینکه یک لشکر یعنی ۱۴ گردان، به عبارت دیگر دشمن به استعداد ۱۴ برابر نیرو و تجیزات بیشتر داشت.

تیمسار شاهین راد و مردان گردان ۱۴۴ مقابل چنین دشمنی ایستادند و باید بدانید که مانع از تصرف آبادان توسط لشکر عراق شدند، با ۲۵۰ نفر تلفات که در تاریخ ایران جاودانه شدند دشمنی که ۱۴ برابر بزرگتر و مجهزتر بود مجبور به عقب نشینی کردند.

در این عملیات تاریخی گردان ۲۰۱ ژاندارمری به فرماندهی سرهنگ دارایی هم به اون ها پیوستند تا نقشی در تاریخ سازی مردان وطن ایفا کنند.

پی نوشت: این ها مردان بی ادعایی هستند که هرگز نامشون هم به گوشتون نخورده ولی صفحات تاریخ رو رقم زدند، نیازی به تبلیغات و دوربین و پروپاگاندا ندارند، اما تا زمانی که هستند هیچ دشمنی جرات نگاه چپ به خاک ایران رو نداره. امنیت ایران تنها و تنها مرهون این مردان با غیرت و بی ادعاست.

***

داریوش و دشمن درون

امین کریمی

همگی ما این سخن داریوش هخامنشی را بارها دیده و شنیده ایم که خداوند ایران را از خشکسالی و دروغ و دشمن ایمن نگاه دارد. بی تردید این سخن نمی تواند بی دلیل یا شاعرانه و در حد یک دعای ساده بوده باشد و گوینده ی آن حتما بر پایه ی حوادث و شرایط روزگار و دورانی که در آن می زیست چنین آرزویی را برای سرزمین و مردمانش کرده است. در پشت این سخن معروف داریوش بی شک تجربه ای گرانبها و البته خطیر و هشداردهنده نهفته می باشد که باید آن را بازجست.

آب مایه ی آبادانی و زندگی و آرامش است که در فرهنگ ایران جایگاه مقدسی به خود اختصاص داده است. بارش های آسمانی فراهم آورنده ی این مایه ی حیاتند و از آنجا که ایران همواره سرزمینی کم بارش و نیمه خشک بوده است؛ خیلی ساده خواهد بود که به دلیل داریوش برای اشاره به پدیده ی خشکسالی پی ببریم. اما چرا دروغ و دشمن؟ برای پاسخ به این پرسش باید دید چه رویداد سیاه و شومی در آن زمان به وقوع پیوسته است. به طور قطع ماجرای بردیای دروغین. یک روحانی در نبود کمبوجیه پادشاه ایران زمین؛ جانشین وی که همانا بردیا برادر شاه و فرزند کوروش بزرگ بوده است را سر به نیست می نماید، در عین نالایقی خود را بردیا و از نسل سرآمدان جای زده و زمام امور را به دست می گیرد تا در اندک زمانی نابسامانی و تشتت و هرج و مرج و دروغ معتبر گشته و همه چیز رو به تباهی واگذاشته شود . در ادامه شاهنشاه ایران در بیرون از امپراتوری ایران بدرود زندگی می گوید تا روحانی یا همان گیومات فاسد مسیر را برای خود هموار ببیند. سراسر امپراتوری ایران گرفتار بی ثباتی و ظلم و فساد گماردگانی بی کفایت و نالایق می گردد تا اینکه داریوش کبیر با درایت خود و بزرگان کشور و یاری مردم به نبرد با پلیدی همت می گمارد و ایران زمین را نجات می دهد. از دید نگارنده هیچ دلیلی نمی توانست داریوش را به گفتن این کلمات وادارد مگر روی دادن همان ماجرای بردیای دروغین . اصولا نگاه داریوش در بیان این جمله نگاهی رو به درون است. هم خشکسالی و هم دروغ و هم دشمن و تاثیر ویرانگرشان بر میهن. دشمن داریوش دشمنی است که در خانه و در میهن لانه کرده و زاینده ی تباهی ها و شکست ها و پلیدی هاست.دشمن داریوش دشمن درون است نه دشمنی که در بیرون مرزهاست.

با نگاه به روزگار امروزمان و به مانند داریوش باید فریاد برآورد که خداوند ایران را از خشکسالی و دروغ و دشمن ایمن نگاه دارد…….

بر گرفته از کانال خبری پان ایرانیست

***

قدمت نام خوزستان و خلیج فارس

قدمت نام خوزستان و خلیج فارس در نقشه ای ترسیم شده در ۱۱۰ سال قبل از “احمد رفیق” کارتوگراف اهل ترکیه که وسعت ایران در دوره ساسانیان را نشان می دهد.

 

***

استراتژی نوین پانترکیسم: استراتژی ختنه

نوشته دکتر حمید احمدی

انقلاب اسلامی ایران در ۱۳۵۷/۱۹۷۹ این فرصت را فراهم ساخت تا برخی از عناصر پانترک به ایران برگشته و با سایر همفکران موجود خود در ایران فعالیتهای سیاسی را در راستای هویت سازی غیر ایرانی برای آذربایجان ایران شروع کنند. این محافل به انتشار نشریاتی همچون یولداش(به مدیریت ح. م. صدیق) و وارلیق(به مديريت جواد هيات، حميد نطقی و حميد محمدزاده) دست زدند. برخی از اين افراد نظير صديق و زهتابی كه دارای گرايشات چپگرايانه پانتركی شديدتری بودند، به دليل فعاليتهای سياسی و قومگرايانه از سوی حکومت ایران تحت فشار قرار گرفتند و از كشور خارج شدند. گرچه اين افراد به لحاظ موضعگيری سياسی دارای گرايشات چپ و ليبرال متفاوت بودند، اما در يک هدف اشتراک نظر داشتند و آن خلق هويت تركی ـ و نه ايرانی ـ برای آذربايجان ايران و طرح ـ مستقيم و غير مستقيم ـ انديشه وحدت (بيرليك) «دو آذربايجان» بود. حال آنکه شهرهای آذربایجان نشین ایران هزاران سال یعنی از بدو تولد تاریخ در بطن و خاک ایران می باشد. البته فراموش نشود #زهتابی که شعبه هایی برای تبلیغ قومگرایی در آذربایجان، کردستان، بلوچستان و #خوزستان ایران پرداخته بود پروفسوری خود را از #صدام گرفته بود آن هم هنگام جنگ ایران و #عراق … زمانیکه مردم آذربایجان، کردستان، خوزستان و بلوچستان زیر رگبار و جت های عراقی بمباران میشدند و جوانان آذری و کردی و… برای دفاع از ناموس و شرف و وطن و تاریخشان به جنگ با عراق رفته بودند، زهتابی به عنوان یک جدایی طلب به سایه صدام پناه آورده بود.

آزادی بیان و مطبوعات و باز شدن فضای سياسی در ايران از زمان ریاست جمهوری خاتمی در سال 1376 به بعد، فرصت تازه ای به جريان منطقه ای پانتركيسم داد تا با بهره برداری از موقعيت ايجاد شده، تبليغات پانتركی و سازماندهی جريانهای طرفدار اين ايدئولوژی در ايران را آغاز كند.

آنها در لباس فعالین مدنی و دفاع از حقوق اقوام ظاهر شدند در واقع گرگی هستند در لباس میش! پشت دلسوزان به اقوام و فعالین مدنی که انصافا برای احقاق حقوقشان تلاش میکنند پنهان شدند و میخواهند با سپر قرار دادن این افراد و پنهان شدن پشت این دلسوزان در جهت منافع کذب خود سود ببرند. هدف از همه اين اقدامات، بسيج قومی ترک زبانان ايران، فراهم ساختن زمينه كشمكش و تخم نفاق کاشتن میان ترک و فارس و ايجاد شكافهای قومی و سياسی در ايران و ایجاد نفرت و انزجار قومیتهای ایرانی از یکدیگر و ترويج نوعی هويت ضد ايرانی بوده است. جريانهای پانتركی در باكو و استانبول که به شيوه های گوناگون، استراتژی « ختنه» را در ايران دنبال ميكنند. اين استراتژی هم از سوی محافل رسمی دولت باکو و آنکارا حمايت گسترده ای ميشود. در داخل ایران هم از سوی محافل كوچك اما فعال #پانترک كه در عرصه رسانه ها و شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و تشكيلاتی به فعاليت شديد برای زمينه سازی لازم جهت اجرای تدريجی استراتژی « پانتركی» در مناطق آذری زبان ايران مشغول هستند و از حمايت جريانهای پانتركی مستقر در جمهوری آذربايجان و تركيه برخوردار هستند. انعكاس مداوم ديدگاههای چهره های پانتركيست ايرانی در مطبوعات باكو و آنكارا، بزرگنمايی اين چهره ها و محافل كوچك پانتركی ايران در جايگاه های اينترنتی پانتركيستهای وابسته به جمهوری آذربايجان و تركيه، و تبليغ نشريات پانتركی محلی ايران و نشريات پانتركی دانشجويی دانشگاههای ايران در كنار نشريات پانتركی مشهوری چون ينی مساوات، آزادليق، … در اين جايگاه های اينترنتی، همه از ارتباط سازمانی جريان پانتركيستی آران با تشكيلات جهانی پانتركيستی حكايت می كند.

برگرفته از مقاله ای با نام استراتژی نوین پانترکیسم: استراتژی ختنه
نوشته دکتر حمید احمدی

***

افزایش بازدید از مجموعه‌های تاریخ هخامنشی در نوروز

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از افزایش آمار بازدیدکنندگان از مجموعه‌های تاریخی دوران هخامنشی در ایران خبر داده‌است.

مسعود رضایی منفرد اعلام کرده که آمار بازدید از مجموعه «تخت جمشید» ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است.

آقای رضایی منفرد میزان رشد بازدید از مجموعه «پاسارگاد» را هم ۴۶ درصد بیشتر از سال گذشته اعلام کرده‌است.

آن‌طور که این مقام مسئول گفته آمار بازدیدکنندگان از مجموعه «نقش رستم» نیز ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده‌است.

در مجموع، بنا بر آمارها تنها در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۷۱۰ هزار نفر از مجموعه‌های تخت جمشید بازدید کرده‌اند.

مدیر پایگاه تخت جمشید گفته که این بازدیدها از «تخت جمشید»، «نقش رستم»، «نقش رجب»، «پاسارگاد» و «موزه تخت جمشید» صورت گرفته‌است.

این مقام مسئول همچنین از بازدید هفت هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از این مجموعه در ایام عید خبر داده و گفته که این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد دارد.

مسعود رضایی منفرد میزان رشد درآمد مجموعه‌های هخامنشی از محل بلیت‌فروشی در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته را هم ۲۴ درصد عنوان کرده‌است.

رضایی منفرد در بخش دیگری از گفتگویی که با خبرگزاری ایلنا داشته، اعلام کرده در جریان این بازدیدها تقریباً هیچ آسیبی به مجموعه‌ها وارد نشده‌است.

۱۶ فروردین ماه امسال نیز محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور آمار بازدید از ۲۱ پایگاه جهانی ایران در ۱۲ روز نخست فروردین را بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر اعلام کرده‌است.

طالبیان گفته که بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به مجموعه جهانی «پارسه» و «پاسارگاد» شامل مجموعه‌های تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب با ۴۰۴ هزار و ۶۲۳ بازدید است.

براساس آمارها، استان فارس با یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۹۸ نفر بیشترین آمار بازدیدکننده در نوروز را به خود اختصاص داده‌است.

استان فارس به دلیل برخورداری از تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی در طول سال میزبان گردشگران بسیاری است که برای دیدن تاریخ و فرهنگ این منطقه، مسافت‌های طولانی را می‌پیمایند.

برخورداری از بیش از سه هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی و چهار اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی، فارس را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل کرده‌است.

این ظرفیت تاریخی و ملی در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش آمار بازدیدکنندگان با حرکت‌های سیاسی نیز همراه بوده که همین مسئله با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی همراه شده‌است.

گروهی از روحانیون و نهادهای حاکمیتی در ایران سال‌هاست که مانع برگزاری روز کوروش در محوطه باستانی «پاسارگاد» می‌شوند و تلاش دارند محدودیت‌های بازدید و اجرای برنامه در این محوطه‌ها را به حداکثر برسانند.

آبان ماه سال گذشته نیز مقام‌های جمهوری اسلامی جاده اصلی منتهی به آرامگاه کوروش در محوطه باستانی «پاسارگاد» را مسدود و مانع از برگزاری مراسم روز «کوروش» شدند.

سال ۱۳۹۵ و به دنبال تجمع هزاران تن برای شرکت در مراسم گرامیداشت در پاسارگاد، آرامگاه کوروش، شمار زیادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شده بودند.

در این سال گروهی از تجمع‌کنندگان در پاسارگاد، شعارهایی از جمله «ایران وطن ماست، کوروش پدر ماست» و همچنین شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر داده بودند.

آذر ماه سال ۱۳۹۶ نیز ۱۹ باستان‌شناس و تاریخ‌پژوه ایرانی در نامه‌ای به استانداری فارس خواستار ثبت هفتم آبان‌ماه به عنوان روز «کوروش بزرگ» در تقویم رسمی کشور شده بودند.

آنها در نامه خود آورده‌اند که گرامیداشت این روز می‌تواند «نقشی مؤثر در ایجاد وحدت ملی و همبستگی همه ایرانیان» داشته باشد.

بر گرفته از تارنمی رادیو فردا

***

29 فروردین روز ارتش گرامی باد

همه برای یکی، یکی برای همه، همه برای ایران

۲۹ فروردین روز ارتش گرامی باد.
درود ملت ایران بر ارتشیان دلاور ایران زمین.

برگرفته از کانال تلگرام خوزستان پاره تن ایران است

***

حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
iran@paniranism.info – www.paniranism.info
درخواست هموندی
www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

 

نامه پان ایرانیسم
https://paniranism.info

فیسبوک نامه پان ایرانیسم
https://www.facebook.com/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-Nameh-Pan-Iranism-147723055600332/

توئیتر نامه پان ایرانیسم
paniranism@

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.