شماره ویژه: گفتگوی سیاسی هفته

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نماید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم
یکشنبه 9 آذر ماه 1399، 29 نوامبر 2020
www.paniranism.info . iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

مطالب زیر تقدیم میشوند:

گفتگوی سیاسی هفته، دکتر حسن کیانزاد
بیانیه در باره تحولات تازه قفقاز، دکتر هوشنگ طالع
سخنان آقای کاوس ارجمند در باره پیمان نوین شاهزاده رضا پهلوی


گفتگوی سیاسی هفته، دکتر حسن کیانزاد

***
بیانیه در باره تحولات تازه قفقاز، دکتر هوشنگ طالع

پاینده ایران
بیانیه‌ی راهبردی حزب پان ایرانیست در باره تحولات تازه قفقاز .

یکم : حقایق تاریخی
ایالت قره‌باغ ، همراه با ۱۶ ایالت ، ولایت ، اولکای و خان‌نشین‌های قفقاز در نبردهای روسیه علیه ایران ، برپایه‌ی دو قرارداد گلستان و ترکمان‌چای ، از ایران تجزیه شده‌اند .

دوم : حقوق جانشینی
دولت جمهوری اسلامی ، جانشین دولت‌های قاجاریه و پهلوی در ایران است ( بدون ورود به مسائلی مانند مشروعیت و … ) . از این رو ، حق دارد که نسبت به مسائل قفقاز ( مانند دیگر مناطق تجزیه شده از ایران در سده‌ی ۱۸ و ۱۹ میلادی ) ، حساسیت لازم را به خرج دهد و در صورت نیاز ، اقدام عملی انجام دهد .

سوم : مرزهای خون
وجب به وجب سرزمین قفقاز ، در نبردهای ۱۳ ساله‌ی روسیه علیه ایران، به خون ایرانی ساکنان قفقاز و ده‌هاهزاران ایرانیان از سرتاسر فلات ایران ، آغشته است . جوادخان فرمان‌روای گنجه همراه پسران و خانواده و هزاران تن از مردم گنجه در دژ و شهر گنجه در راه دفاع از ایران ، جان باخته‌اند ؛ حسین‌قلی‌خان فرمان‌روای بادکوبه در دفاع از این شهر و به راه ایران ، به شهادت رسیده است و در کنار دژ باکو ، دلیران ایران ، تسی‌تسی‌یانف فرمانده کل قوای روس و قاتل جواد‌خان را کشتند .

چهارم : مطامع روسیان در قفقاز
روسیه ( امپراتوری سیاه و سرخ در جامه‌ی روسیه‌ی فدراتیو ) با این که پس از فروپاشی اتحاد شوروی اعلان کرد که دست از پی‌گیری راهبرد ( یا وصیت‌نامه ) پتر برداشته است ؛ اما با تجاوز به گرجستان و جدا سازی آبخاز و اوستی جنوبی از این کشور و نیز اشغال نظامی شبه‌جزیره کریمه و هم‌چنین جداسازی بخش‌های خاوری اوکراین از این کشور ، نشان داد که از همان راهبرد پتر در راستای تجاوز نظامی و گسترش سرزمینی ، پیروی می‌کند .
کوربینی جمهوری اسلامی در باره‌ی مقاصد شوم روسیان ، جای پرسش بسیار دارد .

پنجم : مطامع ضد ایرانی حکومت ترکیه
امپراتوری خون‌ریز و جنایت‌کار عثمانی ، از سال ۱۴۷۳ میلادی تا پایان عمر این امپراتوری در سال ۱۹۲۲ یعنی در درازای ۴۴۹ سال در حال تجاوز ، اشغال و تجزیه‌ی سرزمین‌های ایرانی‌نشین ، کشتار ایرانیان و ایرانی‌تباران و نیز وابستگان مذهبی و فرهنگی ملت ایران بود .

با فروپاشی امپراتوری ” خون و جنایت ” عثمانی ، میراث‌خواران نیز از همان سیاست علیه ایران پیروی می‌کنند . چنان‌چه ، جمهوری ترکیه در عمر کمابیش یکصد ساله خود ، از همان سیاست ضد ایرانی و ضد وابستگان تباری و مذهبی و فرهنگی وابسته به ملت ایران پیروی کرده و پیروی می‌کند .
با واگذاری آرارات کوچک به جمهوری ترکیه در سال ۱۳۱۱ ، میراث‌خواران عثمانی توانستند با یک باریکه‌ی ۱۲ کیلومتری به قفقاز از راه نخجوانِ همیشه‌ایرانی ، متصل شوند .

از سال ۱۳۱۱ ، میراث‌خواران امپراتوری عثمانی ، در پی آن بوده و هستند که با نیرنگ و دسیسه و اکنون جنگ ، نخجوان را از بالای مرزهای ایران به جمهوری آران ( با نام جعلی و دروغین آذربایجان ) پیوند دهند و راه خود را به سوی سرزمین‌های همیشه‌ایرانی خوارزم و فرارود ( آسیای میانه ) بگشایند و به رویای ” شتر و پنبه‌دانه ” پان‌ترکیسم ، تحقق بخشند .

تا پیش از شعله‌ور شدن جنگ در قره‌باغ و تلاش حکومت ترکیه در پنهان نگاهداشتن مقاصد خود ، امروز هیات حاکمه‌ی ترکیه ، مقاصد خود را آشکار کرده است و حتا پیش از جنگ تازه قره‌باغ ، اردوغان رییس‌جمهور ترکیه ، با صدای بلند اعلام کرد که : لیبی ، میراث عثمانی است . نزدیکی به روسیه ، جنگ‌زرگری با حکومت اسرائیل را باید در راستای اجرای این سیاست شوم دانست .

ششم : بازندگان و برندگان
بازنده‌ی اصلی مردم و ملت ایران به دلیل پیروی حکومت جمهوری اسلامی از راهبرد ” نرمش قهرمانانه ” یا به سخن درست‌تر ” خمش ذلیلانه ” .
برندگان : روسیه ، اسرائیل ، کمابیش ترکیه .

روسیه که پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۳۷۰ خورشیدی ، ناچار به شمال کوه‌های قفقاز عقب‌نشینی کرده بود ، با یورش به گرجستان در برابر سکوت کامل جمهوری اسلامی و تجزیه‌ی آبخاز و اوستی جنوبی ( ایرونستان ) ، خود را به جنوب کوه‌های قفقاز رساند . باید توجه داشته‌باشیم که آبخاز و اوستی بر اثر قرارداد گلستان از پیکر ایران تجزیه شدند .

در مناقشه و صلح قره‌باغ ، می‌بایست جمهوری اسلامی به دلیل این که در درازای تاریخ ، قفقاز بخشی از ایران بود که با جنگ و تحمیل قراردادهای تجزیه از ایران جدا شده است ، نقش تاریخی خود را اجرا می‌کرد ؛ اما با ندانم‌کاری ( به باور بسیاری ) با “دانم‌کاری ” در کنار اسرائیل ، روسیه و حکومت نوعثمانی ترکیه موضع گیری کرد . در نتیجه :
پای ارتش سرخ به چند کیلومتری مرز ایران رسید . اسرائیل بدون این که خونی از دماغش بریزد ، نفوذ خود را در باکو بیش از پیش مستحکم‌تر کرد و حلقه ی محاصره به دور ایران را تنگ‌تر .

ترکیه، قول‌هایی برای به دست آوردن گذرگاه زمینی که آنکارارا به باکو و در نتیجه به آسیای میانه پیوند دهد ، کمابیش ۷ هزار تروریست زیر فرمان خود را پشت مرزهای ایران به گونه‌ی قانونی مستقر کرد .

باید دانست که به اصطلاح پیروزی‌های زمینی جمهوری باکو ، مدیون این گروه ۷ هزار نفری تروریست‌های ترکیه است ، وگرنه سربازان الکلی و بی‌بند و بار باکو که توان خط‌شکنی ندارند .

از سوی دیگر ، انفعال کامل همراه با همراهی جمهوری اسلامی در زیان‌رسانی به منافع‌ملی ایران در قفقاز و باز کردن پای ارتش سرخ به پشت مرزهای ایران و تروریست‌های زیر فرمان عثمانی در کنار مرزهای ایران ، آب فراوان به آسیاب عوامل جدایی‌خواه که آسیاب آن را سردار آجرلویی در قالب باشگاه تراکتورسازی نوین بنا کرده بود ، ریخت که آثار آن در روزهای آینده دیده خواهد شد .

پاینده ایران
دوشنبه ۲۶ آبان ( ماه کورش بزرگ ) ۱۳۹۹
دفتر مرکزی حزب پان‌ایرانیست
(هیات اجرایی/ هاج )

***

سخنان آقای کاوس ارجمند در باره پیمان نوین شاهزاده رضا پهلوی

***

هواداران پان ایرانیسم در برونمرز
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

درخواست هموندی
hamvandi@paniranist.org

شبکه های اجتماعی نامه پان ایرانیسم

تارنما: www.paniranism.info
فیسبوک: facebook.com/nameh_paniranism
تویتر: twitter.com/paniranism
تلگرام: t.me/Naameh_Pan

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.