شماره 155 – مهسا دختر ایران – زن، زندگی، آزادی

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نمایید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم
www.paniranism.infopaniranist1@gmail.com
شماره 155، شنبه 2 مهر ماه 1401، 24 سپتامبر 2022

 

درود بر هم میهنان گرامی

نوشته های زیر تقدیم می شوند:

زن، زندگی، آزادی
گفتگوی پدر مهسا امینی: حتی یک نفر را هم همراه دخترم نفرستاده بودند که حداقل این جسد یا مریض را تحویل بگیرید و یا به خانواده‌اش اطلاع دهید!
مردم آمده‌اند که کار را تمام کنند!
ای دلیران وطن گــِرد هم آیید!
سعید جلیلیان وکیل حسین رونقی بازداشت شد

***

زن، زندگی، آزادی

روشنک آسترکی

– اعتراضات سراسری شهریور ۱۴۰۱ بر اساس «منافع» یا «حقوقی» بخشی از مردم ایران، از نظر جغرافیایی، جمعیتی و صنفی نیست بلکه همه مردم اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.
– جمهوری اسلامی از آنجا که هیچ پیوندی با تاریخ و فرهنگ ایران ندارد، سردمدارانش درک نمی‌کنند که سوگواری‌های ملی در این کشور حماسه‌ آفریده است؛ از سوگ «سیامک» و «سیاوش» تا سوگ «مهسا».

– طی روزهای گذشته «قدرت ملت در خیابان» به نمایش گذاشته شده و «روح و اراده ملی» رهبر هدایتگر معترضان شهریور ۱۴۰۱ بوده است.

– جنبش دانشجویی در ایران که سال‌ها در چهارچوب جناحین نظام حرکت می‌کرد و مواضع سیاسی آن بیش از دو دهه در خدمت بال اصلاح‌طلب نظام بود، یکی از بازوهای توانمند اعتراضات کنونی به شمار می‌رود.

– در صدر اعتراضات اما زنان ایستاده‌اند که در این اعتراضات پوسته تحقیر و سرکوب مزمن را شکافته و گُردآفریدهایی تاریخ‌ساز شده‌اند.

– موج اعتراضات همزمان جناجین نظام را به تکاپو وا داشته و اتاق فکرهای امنیتی‌ سراسیمه در حال سناریوسازی هستند.

– اگر زنان و دختران روسری خود را برداشته و می‌سوزانند به این معنا نیست که آنها فقط به دنبال نداشتن روسری و یا «جمع کردن گشت ارشاد» هستند! بلکه از آنجا که حجاب اجباری یکی از مهمترین‌ ابزارهای جمهوری اسلامی برای انقیاد زنان و یکی از نمادهای مهم حکومت اسلامی است، زنان و دختران ایران، این ابزار و نماد نظام را به آتش می‌کشند!

گزارش تحلیلی کیهان لندن از موج جدید اعتراضات سراسری در ایران: زن، زندگی، آزادی

***

گفتگوی جدید پدر مهسا امینی: حتی یک نفر را هم همراه دخترم نفرستاده بودند که حداقل این جسد یا مریض را تحویل بگیرید و یا به خانواده‌اش اطلاع دهید!

🔻مهسا(ژینا) امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی که در اواخر هفته گذشته در سفر به تهران توسط مامورین گشت ارشاد بازداشت شده و سپس در میان بهت افکار عمومی به قتل رسید، صبح روز گذشته به خاک سپرده شد.

🔻امجد امینی، پدر مهسا امینی در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به این ابهامات، اظهار داشت: در حالی که از سوی برخی از مقامات، مسائلی در خصوص ابتلای دخترم به بیماری‌های زمینه‌ای مطرح شده، شخصا باز هم این اظهارات را به شدت تکذیب می‌کنم. دختر من، هیچ بیماری و مشکل جسمی، مگر در حد یک سرماخوردی ساده در عمر خود نداشت.

🔻دخترم ۲۲ سال سن داشته و حتی ورزشکار هم بوده و این‌ها همه حرف‌های الکی می‌زنند. بخدا دخترم هیچ مشکل جسمی نداشت. در این ۲۲ سال، مگر سرماخوردگی ساده، آن هم خیلی کم، شاید باعث رفتنش به درمانگاه شده باشد. همه این حرف‌ها دروغ است. بخدا دخترم در زندگی خود هیچ مشکلی نداشت.

🔻در ماجرای تدفین هم، می‌خواستند شبانه او را دفن کنند و من اجازه ندادم. می‌خواستند دخترم را همینطور شبانه دفن کنند و هیچکس هم مطلع نشود. من اجازه نداده و گفتم که به هر حال، من هم خانواده، فامیل و کس و کار دارم و به هزار بدبختی قانع‌شان کردیم که تدفین در همان ساعت صبح برگزار شود.

🔻خیلی اصرار داشتند که مهسا حتما شبانه دفن شود و می‌گفتند که من باید رضایت بدهم. من رضایت ندادم والا، اگر دست خودشان بود، همان شبانه دخترم را دفن می‌کردند.

🔻هنوز هیچ پاسخی از پزشکی قانونی دریافت نکردیم. همان موقع هم برای انتقال دخترم به پزشکی قانونی، اجازه ندادند که من حتی به داخل بروم. خودشان دخترم را به داخل بردند و من با هزار زحمت فقط موفق شدم خودم را به حیاط برسانم.

🔻درخواست صریح من این است که ابعاد مختلف این مسئله باید هرچه زودتر روشن شود. دختر من الکی از بین رفت. من بعد از ۲۲ سال تلاش و بدبختی، زندگی خودم را فدای رشد مهسا کردم. دخترم هیچگونه مشکلی نداشت و او را از بین بردند. من به همه می‌گویم که درخواست رسیدگی دارم.

🔻من از پزشکی قانونی درخواست کردم که ببیند؛ آثار کبودی روی پاهای مهسا برای چیست؟ هیچکس جواب نمی‌داد. به هرکس هم که می‌گفتیم به شکلی ما را دست به سر می‌کرد و آخرش هم کسی نیامد!

🔻دختر من از شهرستان آمده بود و این همه از آن‌ها خواهش کرده بود که من شهرستانی‌ام، من جایی را بلد نیستم. من جایی را بلد نیستم و راه را گم می‌کنم. پسرم که همراهش بود از آن‌ها خواهش کرده بود که آقا! خواهر من جایی را بلد نیست. چرا با زور او را می‌برید؟ باز هم اصرار کرده و او را به داخل ون هل دادند.

🔻حتی یک نفر را هم همراه دخترم نفرستاده بودند که آقا! حداقل این جسد یا مریض را تحویل بگیرید و یا به خانواده‌اش اطلاع دهید!

🔻وقتی داخل پاسگاه بردند، دو ساعت طول کشید تا مهسا را به بیمارستان منتقل کنند. اگر زودتر او را به بیمارستان می‌بردند به این مرحله نمی‌رسید.

🔻وقتی او را به بیمارستان می‌بردند، حتی یک نفر را هم با همراه دخترم نفرستادند که او را تحویل دهد.

🔻پرستاران می‌گفتند که ما همه‌اش فکر می‌کردیم که چطور خانواده‌اش را در جریان بگذاریم؟ نه شماره تماسی، نه همراهی! تا اینکه پسر کوچکم بعد از نیم ساعت او را در بیمارستان پیدا کرد و تازه آن وقت بود که ما فهمیدیم. اگر پسرم نبود، دخترم گم می‌شد یا اینکه من اصلا چطور او را پیدا می‌کردم؟ این پاسگاه حتی یک نفر را همراه دخترم نفرستاده بود که آقا! حداقل این جسد یا مریض را تحویل بگیرید و یا به خانواده‌اش اطلاع دهید!/امتداد

برگرفته از کانال خبری پان ایرانیست
paniranist@

***

مردم آمده‌اند که کار را تمام کنند!

– یک شهروند از استان البرز: «مردم چشم در چشم نیروهای بی‌سیم به دست امنیتی و نیروهای یگان ویژه مسلح نگاه می‌کنند و با خشم فریاد می‌زنند امسال سال خونه سید علی سرنگونه یا این آخرین پیامه هدف خود نظامه».

– «فاز اعتراضات از چهارشنبه بطور مشخص وارد فاز «انقلاب» شده. مردم آمده‌اند که کار را تمام کنند.»

– شهروندی از تبریز: «در تبریز فضای شهر یادآور همان سلحشوری و ایستادگی است که ما از مشروطه شنیدیم. انگار تاریخ تکرار شده و همان مردم فلاکت‌زده و درگیر با فقر و قحطی و بیماری، عزم خودشان را برای تغییر سرنوشت جمعی‌شان جزم کرده‌‌اند.»

– یک شهروند از تهران: «ما نیازمند یک رهبر سازمانی هستیم. یعنی رهبری که نه تحلیل کند و نه در نقش یک رهبر معنوی فقط امید بدهد. ما در میدان مبارزه هستیم و رهبر سازمانی می‌خواهیم که تاکتیک‌های مبارزه را در سرتاسر ایران ترسیم و مردم را هدایت کند.»

– به نظر می‌رسد اتاق فکر جمهوری اسلامی که در ابتدا به دنبال پرژوه‌ی بی‌خطر «مطالبه» برای برچیده شدن گشت ارشاد بود و پس از ناکامی، برای سوزاندن پرچم جمهوری اسلامی «وامصیبتا» راه انداخت و باز هم شکست خورد، حالا در حال تجهیز یک جبهه‌ی روانی با چهارتا آدم برای جنگ روانی و ایجاد فضای وحشت با طبل توخالی و بلندگوی نوحه در سطح شهرهاست.

گزارش ویژه؛ معترضان در گفتگو با کیهان لندن: مردم آمده‌اند که کار را تمام کنند! اعتراضات به سوی انقلاب می‌رود…

***

ای دلیران وطن گــِرد هم آیید!

محمد جلالی (م. سحر)

دوستداران وطن گـِرد هم آیید
پاس تاریخ کهن گــِرد هم آیید
وطن امروز غریبانه تر از پیش
غرق رنج است و محن گــِرد هم آیید
جمله جمعید به جان ، کینه مجویید
گرچه فردید به تن گــِرد هم آیید
مگذارید که این خانه بسوزند
آتش است این به سخن ، گــِرد هم آیید
باغ عشق است مخواهید بهارش
خالی از سرو چمن گــِرد هم آیید
دشت شوق است میابید فضایش
عرصهء زاغ و زغن گــِرد هم آیید
کوی یار است مجویید صفایش
غرقه درلای و لجن گــِرد هم آیید
دیر اگر پاید از اینگونه عداوت
نه تو مانـیّ و نه من ، گـِرد هم آیید
بیش از این از صف دشمن نهراسید
به خفا یا به عَلَن گــرد هم آیید
وطن است این و شمایید و قراری
ای دلیران وطن گــِرد هم آیید !
م.سحر

***

سعید جلیلیان وکیل حسین رونقی بازداشت شد

فرزندان غیور و آزاده ایران زمین را فراموش نکنیم و صدایشان باشیم. سعید جلیلیان یکی از شریف ترین وکیلان کشور و وکیل حسین رونقی مقابل دادسرای اوین همراه با موکلش بازداشت و با آمبولانس به مکان نامعلومی منتقل شد.

حسین رونقی و وکلایش سعید جلیلیان و میلاد پناهی‌پور بازداشت و با آمبولانس به مکانی نامعلوم منتقل شدند

***

هواداران حزب پان ایرانیست در برونمرز
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

به پان ایرانیست ها بپیوندید
اندیشه وحدت بخش پان ایرانیسم و کوشش در حزب پان ایرانیست و سازمان جوانان حزب پان ایرانیست یگانه راه نجات ایران از تجزیه و فروپاشی است.

***

درخواست هموندی
hamvandi@paniranist.org
شبکه های اجتماعی نامه پان ایرانیسم

تارنما: www.paniranism.info
فیسبوک: facebook.com/paniranistparty
تویتر: twitter.com/paniranism
تلگرام: t.me/Naameh_Pan

شبکه‌های اجتماعی حزب پان ایرانیست

تارنما:www.paniranist.party
اینستا گرام: paniranist.party
تلگرام http://t.me/paniranist
فیسبوک:Fb.com/paniranist.info
تویتر:paniranist_info@

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.