شماره 35 – بر سر تمامیت ارضی کشورمان با کسی بحثی نداریم

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نمایید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم

شماره 35، پنج شنبه 7 تیرماه 1397 – 28 ژوئن 20018
www.paniranism.info . iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

نوشته های زیر تقدیم می شوند:

بر سر تمامیت ارضی کشورمان با کسی بحثی نداریم
واژه ناو یا Navy
رئیسعلی دلواری, مردی که عزت ایران را به آب و نان نفروخت
تیرگان فرخنده باد
شهادت 2 مرزبان در زابل هنگام پخش بازی ایران- اسپانیا
استاد رحیم مس اف هم به بازار صابر و مومن قناعت پیوست
سالروز حمله شيميايى عراق به سردشت

پاینده ایران
نامه پان ایرانیسم


کهکشان راه شیری و دماوند (مازندران)

بر سر تمامیت ارضی کشورمان با کسی بحثی نداریم

ف. م. سخن

فدرالیسم، خودمختاری، خودگردانی، و کلمات مشابه دیگر، چنان بلایی بر سرشان آمده که از هیچیک از آن ها نمی توان به عنوان یک «ایرانی» که کشورش «ایران» است استفاده کرد.

عیب از محتوای مثلا فدرالیسم -چنان که در آلمان و امریکا موجودیت دارد- نیست؛ عیب از «تجزیه طلبانی»ست که این کلمه را ورد زبان خود کرده اند و برای رسیدن به مقاصد پلید خود، دائم آن را تکرار می کنند.

می گویند بنشینیم با تجزیه خواهان و تجزیه طلبان گفت و گو کنیم! چه گفت و گویی؟! ما یک کشور یکپارچه داریم و من که یکی از آحاد ملت ایران هستم، سهم یک در هشتاد میلیون از کل این کشور دارم. من بنشینم بر سر این سهم با کسی که می خواهد آن را از من بگیرد گفت و گو کنم؟! مگر آدمیزاد با یک مشت «دشمن ایران» که خدا می داند منافع شان را در چه می جویند، می نشیند گفت و گو می کند؟

می گویند این ها مورد ظلم یا ظلم مضاعف اند و جوش و خروش شان به این خاطر است! اِنگار این ظلم و ظلم مضاعف شامل حالِ منی که مثلا بلوچ و کرد و ترکمن نیستم و ترک هستم نشده و مردمی که شبیه من هستند در رفاه مطلق زندگی می کنند.

نکته ی جالب دیگر این است که در لحظه ای که مردمِ جای جای ایران علیه حکومت اسلامی در حال مبارزه هستند، این گروه به نام مبارزه با حکومت، بحث را از تکه پاره کردن ایران آغاز می کند! تا به آن ها بگویی که این کار یعنی چه، با حالتی حق به جانب می گویند چه کسی تکه پاره کردن خواست؟! ما به دنبال حقوق «ملیت» و «خلق»ِ فلان و بهمان هستیم؟!

بله. شما می گویید و ما هم مثل آدم های گول و احمق حتما حق را به شما می دهیم! شجاعت داشته باشید، همین اول بسم الله به زبان روشن و صریح بگویی که چه می خواهید و هدف از فعالیت های تان چیست!

این ننه من غریبم بازی فریبکارانه، با سمفونی حق زبان مادری، و اپرای فرهنگ ملیتی همراه می شود تا به احقاق حق «ملیت» مربوطه مشروعیت داده شود. حتی این روز ها به جای بحث بر سر آموزش زبان مادری در مدارس، از حق حرف زدن به زبان مادری سخن می گویند، که این حق را نه کسی از آن ها گرفته و نه می تواند بگیرد. هر جای ایران می روی مردم به زبان محل خود سخن می گویند. این را هم برای افزودن روغن داغ «حق طلبی» خودشان مطرح می کنند.

اما جواب ما به این نمایش های «دلخون» کننده چیست؟!

جواب مختصر ما اینست:
-اگر ریگی به کفش تان نیست و نمی خواهید ایران را پاره پاره کنید، و سهم خودتان (!) را از ایران بردارید و به کشور بغل دستی تقدیم کنید، آن چه می نویسم نمی تواند مورد مخالفت تان قرار گیرد.
-اول از همه باید کشور از زنجیر اسارت آخوندها آزاد شود. هر کس، «در حال حاضر»، بحثی از مسائل «ملیتی» و «حق خواهی منطقه ای» مطرح کند، علیه حرکت «تمام» مردم، علیه «تمام» حکومت، به خاطر آزادیِ «تمام» ایران حرکت می کند. این کس، در جهت خلاف حرکت مردم برای تغییر حکومت اسلامی حرکت می کند و باید او را ایزوله کرد. در روزهای اول تغییر هم که کشور به خاطر مقاومت پسمانده های حکومت اسلامی در آشوب است، طرح این گونه مسائل در جهت آش و لاش کردن ایران خواهد بود.

-دوم بعد از آزاد شدن کشور و تثبیت اوضاع و بازگشت آرامش، ما قوانینی وضع خواهیم کرد که حقوق مساویِ تک تک آحاد مردم ایران در آن رعایت شده است. یعنی میان هیچ ایرانی، با ایرانی دیگر فرقی نخواهد بود.

-سوم بعد از تدوین این قانون، و در اثنای اجرای آن، کشورهایی امروز در دنیا هستند که الگوهای مناسبی برای اداره ی مناطق مختلف با فرهنگ ها و زبان های مختلف در یک کشور واحد و منسجم و قوی هستند. از این الگوها باید استفاده کرد.

-در کشورهای مورد نظر، «همه مردم» در یک کشور «واحد» با مناطق مختلف زندگی می کنند. پرچم شان یکی ست. سرود کشورشان یکی ست. رییس جمهور شان یکی ست. دولت مرکزی شان یکی ست. زبان ملی شان یکی ست. ارتش شان یکی ست. پلیس کشوری شان یکی ست. واحد پول شان یکی ست. قوانین کلی شان یکی ست. انتخابات مرکزی شان یکی ست…

-در این کشورها، هر منطقه ای، برای اداره ی واحدهای اداری و انتظامی «منطقه»، با انتخابات منطقه ای، که آن هم به نژاد و تعلق منطقه ای و زبان و غیره «کاری ندارد» و فقط به محل سکونت شخص کار دارد، با رای مساوی و برابر برای همه، افراد مسوول را انتخاب می کند. مردم منطقه، در آن منطقه و در هر جای دیگر کشور، از زبان و لهجه ی محلی شان خواستند استفاده می کنند، خواستند نمی کنند…

این وضع ایران آینده ی ما باید باشد. اگر کسی با این طرح مخالفت کند، قطعا و یقینا نظر سوء به تمامیت ارضی کشور دارد و ما با او بحثی نداریم. نه می خواهیم او را توجیه و هم نظر خودمان کنیم، نه اجازه می دهیم او بخواهد از فضایی که به او داده می شود برای فریب ما استفاده کند.

خبرنامه گویا

***

واژه ناو یا Navy

واژه ناو یا Navy که امروزه برای نیروى دریایی استفاده میشود برگرفته از واژه ایرانی “ناو” میباشد. در زمان ساسانیان به فرماندهان نیروی دریایی ناوبُد گفته می شد!

کانال تلگرام خوزستان پاره تن ایرا زمین است

***
رئیسعلی دلواری, مردی که عزت ایران را به آب و نان نفروخت

***
تیرگان فرخنده باد

ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه راجع به جشن تیرگان که در تیر روز در تیر ماه اتفاق میفتد چنین می نویسد:

پس از آنکه افراسیاب به منوچهر غلبه نموده او را در طبرستان محاصره کرد بر این قرار دادند که حدود خاکی که از ایران باید به توران برگزار گردد بواسطه پرش و خط سیر تیری معین شود .

در این هنگام فرشته اسفندارمذ حاضر گشته امر کرد تا تیر و کمانی چنانکه در اوستا بیان شده است برگزینند آنگاه آرش را که مرد شریف و حکیم و دینداری بود برای انداختن تیر بیاوردند.

آرش برهنه شده بدن خویش به حضار بنمود و گفت ای پادشاه و ای مردم به بدنم بنگرید مرا زخم و مرضی نیست ولی یقین دارم که پس از انداختن تیر قطعه قطعه شده فدای شما خواهم گردید .

پس از آن دست به چله کمان برد به قوت خداداد تیر از شست رها کرد و خود جان تسلیم نمود خداوند به باد دستور داد تا تیر را حفظ نماید آن تیر از کوه رویان(شهری در طبرستان) به اقصی نقاط مشرق بفرغانه رسید و به ریشه درخت گردکان که در دنیا بزرگتر از آن درختی نبود نشست آن موضع را سرحد ایران و توران قرار دادند گویند از آنجایی که تیر پرتاب شد و تا به آنجایی که فرو نشست شست هزار فرسخ فاصله است بنابراین جشن تیرگان به مناسبت صلح ایران و توران می باشد

در اوستا , تیر یشت , کرده چهارم , بند ششم و هفتم می خوانیم:

تشتر ستاره رایومند و فرهمند را می ستاییم که تند بسوی دریای فراخکرت تازد مانند آن تیر در هوا پران که آرش تیرانداز بهترین تیرانداز آریایی از کوه ائیریوخشوث بسوی کوه خواننت انداخت

آنگاه آفریدگار اهورامزدا به تیر نفخه بدمید.

آنگاه فرشته آب و گیاه و مهر از برای او گرداگرد راهی مهیا ساخت.

کانال تلگرام خوزستان پاره تن ایرا زمین است

***
شهادت 2 مرزبان در زابل هنگام پخش بازی ایران- اسپانیا

ایران آنلاین / دیشب در حالی که ما در حال تماشای فوتبال بودیم آنان به شهادت رسیدند؛ دفاع مان فقط در زمین فوتبال قوی نبود. گرامی می‌داریم یاد مدافعان گمنام وطن را.

شب گذشته همزمان با دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا، دو مرزبان کشورمان در درگیری با اشرار مسلحی که قصد ورود به خاک ایران را داشتند، شهید شدند.

به گزارش تسنیم، شب گذشته همزمان با دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا، مرزبانان پاسگاه تپه طالب‌خان گروهان تاسوکی هنگ مرزی زابل با تعدادی از اشرار مسلح درگیر شدند و اجازه ورود این اشرار به خاک کشورمان را ندادند.

بر اساس این گزارش دو تن از مرزبانان کشورمان شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش شهدای ناجا، در این درگیری استوار دوم محسن شهرکی از زابل و سرباز جلال بهبودی از خراسان رضوی به شهادت رسیدند.

***
استاد رحیم مس اف هم به بازار صابر و مومن قناعت پیوست

بهار خاموشی ستاره های تاجیکستان
استاد رحیم مس اف هم به بازار صابر و مومن قناعت پیوست

رحیم مس‌اف دانشمند معروف تاجیک و رئیس سابق پژوهشگاه تاریخ و باستان‌شناسی آکادمی علوم تاجیکستان در ٧٩ سالگی درگذشت
از معروف‌ترین آثار ایشان میتوان به کتاب «تاریخ تبرتقسم» اشاره کرد، که به گفته دانشمندان ,تحول بزرگی در تفکرات تاریخنگاری تاجیکستان بود .

کتاب «تاجیکان، با مهر کاملا سری»، « تاجیکان، فشارها و یکسان سازی های فرهنگی»، «تاجیکان، تاریخ فاجعه ملت» از دیگر آثار مشهور این تاریخنگار تاجیک می باشد.

او در سال‌های دهه نود میلادی با کتاب‌هایش در دل ترسزده مردم عهد شوروی تپش شناخت هویت ملی و احیای آن را افگند و چشم مردم را برای شناخت حقایق سرنوشت تلخ تاجیکان باز نمود.

استاد صفر عبدالله درباره روانشاد رحیم مس اف می گوید:
«رحیم مس اف در محیط علمی تاجیکستان کنونی شخصیتی منحصر به فرد بود. تاریخ دوره شوروی تاجیکان را خوب می‌دانست، فاجعه‌هایی که بر سر ملت مظلوم ما آمده بود به طور جدی مطالعه کرد و کتاب تاریخ تبرتقسیم او و کارهای بعدی‌اش همه گواه جسارت و تلاشهای او بود… دریغا که حالا مثل او نیز یک آکادمیک جسور نداریم که گاها جلوی چاپلوسان و دروغگویان را بگیرد. مرگ او را ضایعه جبران‌ناپذیر می‌دانم و از خداوند برایش رحمت و مغفرت خواهانم! دریغا همه رفتند … و این خبر ناگهانی دل خونینم را خونینتر کرد… حالا می‌پرسم از خود که باز کسی ماند؟! با که ماندیم… کجا می‌رویم»

کانال خبری پان ایرانیست

***

سالروز حمله شيميايى عراق به سردشت

نه مى بخشيم و نه فراموش مى كنيم !

امروز هفتم تيرماه سالروز حمله شيميايى عراق به سردشت است .
بمباران شیمیایی سردشت بمبارانی بود که نیروی هوایی عراق در ۷ تیر۱۳۶۶ با استفاده از بمبهای شیمیایی در چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت ( از توابع استان آذربایجان غربی ) انجام شد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

***

حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
facebook/nameh paniranism – @paniranism –  www.paniranism.info
درخواست هموندی
hamvandi@paniranist.org

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.