شماره 44 – پان ایرانیست ها و همه ایراندوستان را آزاد کنید.‎

هم میهن گرامی, مهر نموده و ما را در پخش نامه پان ایرانیسم یاری نمایید. سپاس!

نامه پان ایرانیسم

شماره 44، چهارشنبه 31 امردادماه 1397 – 22 اوت 20018
www.paniranism.info . iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

نوشته های زیر تقدیم می شوند:
دستگیری سرور آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی وکلای دادگستری در مقابل مجلس
سرور مهدی ملکی خود را به زندان اوین معرفی کرد
پرستو فروهر: بازداشت وکلا ضعیف کردن امکان حق‌طلبی از طریق سیستم موجود است
انتقال وکلای سرشناس به زندان فشافویه با دستبند و لباس زندان
کشف تکنولوژی ماقبل تاریخ در ایران. ویدئوی پیشنهادی به هر فارسی زبان. ماورای دانش
خشم نماینده مجلس از نماد شیر و خورشید در مراسمی در قائمشهر


آبادان که روزگاری بزرگترین پالایشگاه جهان را داشت

دستگیری سرور آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی وکلای دادگستری در مقابل مجلس



تصویر سرور آرش کیخسروی زمان بازداشت . فرد سمت راست

شنبه بیست و هفتم امرداد ، سرور آرش کیخسروی وکیل حقوق بشر و عضو حزب پان ایرانیست در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شد . در همین راستا قاسم شعله سعدی و چند وکیل دیگر هم دستگیر شده اند .

پی نوشت، تکمیل و تصحیح خبر :
دیروز دکتر قاسم شعله‌سعدی، حقوق‌دان، استاد اسبق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، و نماینده سابق شیراز در مجلس، در پیامی ویدئویی اعلام کرد که به تأسی از مرحوم محمد مصدق، برای مقابله با نظارت استصوابی در میدان بهارستان حاضر خواهد شد، امروز و به دنبال این دعوت، جمعی از شهروندان در مقابل مجلس تجمع کردند. در این تجمع، دکتر شعله‌سعدی، آرش کیخسروی( حقوقدان و وكيل دادگسترى) ، محمد نوری‌زاد، مسعود جوادیه و چند نفر دیگر بازداشت شدند .

***
سرور مهدی ملکی خود را به زندان اوین معرفی کرد

سرور مهدی ملکی هموند سازمان جوانان حزب پان ایرانیست که به اتهام معاونت در تبلیغ علیه نظام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردیده، یکشنبه ۲۸ امرداد ماه خود را به زندان اوین معرفی کرد. ایشان در هنگام دستگیری حدود ۵۰ روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی قرار داشتند.

دو خبر بالا بر گرفته از فیسبوک و تلگرام سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

***
پرستو فروهر: بازداشت وکلا ضعیف کردن امکان حق‌طلبی از طریق سیستم موجود است

30 مرداد 1397 رادیو زمانه

پرستو فروهر اما در پاسخ به این سوال که اساسا بازداشت وکیلان دادگستری چرا اتفاق می‌افتد و چه پیامی دارد، به زمانه می‌گوید: «یکی از مجراهای حق‌طلبی در جامعه این است که از طریق سیستم موجود نشان بدهید دستگاه حاکمه مشغول حق‌کشی‌ست. یکی از راه‌ها البته این است. این راه را وکلا می‌توانند پیش ببرند برای اینکه قانون را می‌شناسند، برای اینکه وظیفه شغلی‌شان دفاع از حقوق موکلان‌شان است که حقوق‌شان ضایع شده.»

پرستو فروهر، هنرمند ایرانی

او در ادامه می‌گوید: «حالا مثلا فرض کنید آدمی مثل من که بخواهد اعتراض بکند به اینکه چرا نمی‌گذارید ما مراسم سالگرد بگیریم، اگر وکیلی نباشد که این پرونده را به صورت حقوقی دنبال کند، من باید از شیوه‌های دیگر اعتراض استفاده کنم.»

به گفته فروهر وقتی وکیل‌هایی نباشند که روی حق موکلان‌شان پافشاری کنند، امکان اعتراض به سیستمی که مشغول حق‌کشی‌ست ضعیف می‌شود، گرچه افراد به شکل فردی و در هر جایگاه و موقعیتی که باشند ممکن است به شیوه و روش خودشان دادخواهی کنند.

او به دلیل آشنایی‌اش با آرش کیخسروی به عنوان وکیل در پرونده‌های مربوط به دادخواهی از قتل پدر و مادرش، داریوش فروهر و پروانه اسکندری به معرفی بیشتر این وکیل دادگستری می‌پردازد و ضمن اشاره به همکاری او با نسرین ستوده، دیگر وکیل دادگستری در بازداشت، ابراز امیدواری می‌کند که این وکلا و دیگر زندانیان سیاسی هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

گفت‌و‌گوی زمانه با پرستو فروهر را از اینجا بشنوید:
https://www.radiozamaneh.com/408628

***
گزارش صدای امریکا: انتقال وکلای سرشناس به زندان فشافویه با دستبند و لباس زندان

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی، وکلای دادگستری

دو وکیل سرشناس دادگستری که هنگام اعتراض به نظارت استصوابی و امضای کنوانسیون دریای خزر مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بودند، از زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شدند.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که «قاسم شعله سعدی» و «آرش کیخسروی» روز شنبه پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شدند و روز یکشنبه پس از تفهیم اتهام در شعبه پنج دادسرای اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

در ویدیویی که روز سه شنبه ۳۰ مرداد در توئیتر منتشر شده آقای شعله سعدی به همراه آرش کیخسروی با لباس زندان و با دستنبد در حال انتقال به دادسرای اوین است، این در حالیست که مطابق قانون جرم سیاسی در ایران، متهمان جرایم‌ سیاسی از پوشیدن لباس زندان معافند و بایستی جدا از مجرمان عادی باشند.

محمدحسین آقاسی که وکالت قاسم شعله سعدی را بر عهده دارد، روز سه شنبه در توئیتر خود نوشت که برای موکلش به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، قرار بازداشت موقت صادر شد.

وکیل مدافع آقای شعله سعدی تصریح کرده که این اتهام را منطبق با عمل موکل و تعریف قانونی از این جرم، وارد نمی داند و ظرف مهلت قانونی نسبت به قراربازداشت اعتراض خواهد كرد.

آقای شعله سعدی که روز شنبه ۲۷ مرداد در میدان بهارستان مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شد، شب قبل از بازداشت با انتشار یک ویدئو گفته بود که روز شنبه مقابل مجلس دست به اعتراض خواهد زد.

قاسم شعله سعدی در این ویدئو گفت که کشور در حال اضمحلال و فروپاشی است و او به تاسی از محمد مصدق، مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به نظارت استصوابی تحصن خواهد کرد.

علاوه بر آقای شعله سعدی دو وکیل دادگستری به نام های آرش کیخسروی و مسعود جوادیه به همراه محمد نوری‌زاد، فعال سیاسی، بازداشت شده اند.

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی وکلای بازداشتی با لباس زندانی، دستبند و پابند مقابل مجتمع قضایی اوین!

***
کشف تکنولوژی ماقبل تاریخ در ایران. ویدئوی پیشنهادی به هر فارسی زبان. ماورای دانش

***

خشم نماینده مجلس از نماد شیر و خورشید در مراسمی در قائمشهر

رادیو فردا

بهروز برومند در یکی از برنامه‌های بزرگداشت او در قائم‌شهر که آبان گذشته برگزار شد.

در پی برگزاری مراسم نکوداشت بهروز برومند در قائمشهر، نماد شیر و خورشید بر لباس او با خشم نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد.

علی ادیانی، نماینده قائمشهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس بشدت از بهروز برومند انتقاد کرد که با «نماد طاغوتی» در مراسم حاضر شده و از «ادبیات موهن به ارزش‌های انقلاب» استفاده کرده است.

این نماینده با اشاره به اینکه دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی در جریان این رویداد قرار دارند وعده داد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مراسم نکوداشت بهروز برومند، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، استاد دانشگاه و عضو «حزب ملت ایران»، ۲۷ خرداد در زادگاه او قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم که «همایش مشاهیرشناسی مازندران» نام داشت، از آقای برومند به عنوان «پدر نفرولوژی ایران» تجلیل شد. نفرولوژی تخصص مربوط به کلیه در دانش پزشکی ست.

آقای برومند، ۷۸ ساله، در گفت‌وگو با رادیو فردا تأکید کرده که پرچم شیر و خورشید «هیچ ربطی به هیچ شاهنشاهی ندارد و یک نشان ایرانی است».

آقای برومند می‌گوید همیشه از نشانی که پرچم شیر و خورشید بر آن نقش بسته استفاده می‌کند.

این پزشک همچنین با تأکید بر اینکه «من به ایرانی بودن خودم وابسته هستم و نماد شیر و خورشید بر سینه‌ام و آغاز صحبتم با پایندگی ایران در همه جا هست» گفت: نماینده شاهی (قائمشهر) احتمالا به دلیل اختلافاتش با مقام‌های اجرایی این شهر، صرفا برای تسویه حساب سیاسی، موضوع سخنرانی مرا بهانه کرد.

پروفسور برومند که بنیانگذار سازمان استعدادهای درخشان و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است در این مصاحبه با رادیو فرداخود را ناسیونالیست و پان ایرانیست معرفی میکند.

***

***

حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
facebook/nameh-pan-iranism – @paniranism –  www.paniranism.info

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.