شماره ١٤١ – همایش حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران

نامه پان ایرانیسم
شماره ١۴١ – چهار شنبه ٢٧ فروردین ١٣٩٣ – ١٦ آوریل ٢٠١۴
www.paniranism.info – iran@paniranism.info

درود بر هم میهنان گرامی

مطالب زیر تقدیم میشوند

بلوچستان و امنیت سرزمینی ایران – کورش زعیم
ایران – شاهکار بینش پژو
هالو، تقدیم به استاد بادکوبه ای
همایش حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران (کاسپیان) در 25 فروردین‌ماه 1393 برگزار شد – دکتر هوشنگ طالع
آذری ها یک بار دیگر پرچم ایران را برافراشته نگه داشتند – بر گرفته از تارنمای آذری ها

پاینده ایران

بلوچستان و امنیت سرزمینی ایران

کورش زعیم
بر گرفته از تارنمای کورش زعیم

Zaim
در اسطوره ایرانی، سیستان و بلوچستان یازدهمین سرزمینی است که آهورامزدا آفرید. بلوچان همانند کردان اصیل ترین ایرانیان آریایی هستند، و زبان بلوچی پهلوی اوستایی است که اصالت خود را حفظ کرده است. از زمان کورش بزرگ تا ساسانیان، بلوچان از نخبگان ارتش ایران بودند و در کتیبه های بیستون و تخت جمشید از آنان یاد شده است. با پیشینه ای که از شایستگی ایرانیان بلوچ و کرد می دانیم، باور دارم که کشور ما باید بیشتر به دست آنان اداره شود، نه کسانی که همه ایران را وطن خود نمی شمارند.

من در زاهدان و سراوان و کنارک و چابهار بوده ام، و با هم میهنان بلوچ محشور و از دردهای آنان آگاه هستم. مهربانتر و صلح جوتر و میهمان نوازتر از این ایرانیان اصیل کمیاب است، و فقیرتر و محرومتر و بی پناهتر از آنان نیز کمیاب. درسده بیست و یکم شرایط زندگی اکثریت هم میهنان بلوچ ما از زندگی آنان در بیست و پنج سده پیش عقب افتاده تر است.

نارضایتی مردم از دولت مرکزی، و بی اعتمادی دولت مرکزی به بلوچستان، از دیرباز دولت به دولت تا کنون منتقل شده و استان به حال خود رها شده بوده است. در صورتیکه مردم بلوچستان خیلی ایرانی تر از مردمانی که کشور را اداره می کردند و می کنند هستند و به سرزمین ایران وفاداری تاریخی دارند. حدود ده سال پیش، که یکی از دوستان من به کویته (در بلوچستان از دست رفته) سفر کرده بود، توی بازار وقتی فهمیدند او ایرانی است، دورش را گرفتند و گفتند: ” ما هم همه ایرانی هستیم، کی میایید ما را نجات دهید؟”

امروز بزرگترین مسئله هم میهنان بلوچ ما که آنها را آزرده و خشمگین کرده، تبعیض مذهبی و اقتصادی است. مردم بلوچ، در سال 19 هجری، خیلی زودتر از بقیه ایرانیان، به اسلام گرویدند و اکنون اکثریت آنان اهل سنت حنفی هستند.

Balochestan_Zaim

من در سال 1385، هنگامی که در انفرادی اوین زندانی بودم، در بازجویی ها گفتم و نوشتم که سیاست جمهوری اسلامی در بلوچستان بسیار خطرزا است. گفتم که می بینم ماموران مخفی یک کشور خاص در آنجا به ایجاد گروه های تروریستی بپردازند و بزودی ما در بلوچستان آتش درو خواهیم کرد. دولت باید بی درنگ تبعیض مذهبی را بردارد، راه ورود مردم بلوچ و سنی مذهب را به هر مقام و مسئولیتی که شایستگی آنرا دارند، بویژه به دولت و اداره کشور باز کند، و در آنجا به سرمایه گذاری سنگین عمرانی و صنعتی و کشاورزی بپردازد.

من گفتم گروه های مخالف مسلح تشکیل و فعال خواهند شد و برخی کشورهایی که با موجودیت جمهوری اسلامی و رفتار بین المللی آن، و حتا یکپارچگی ایران، مخالف هستند، به آنان کمک مالی و تسلیحاتی خواهند کرد. اگر این رخ بدهد شاهد خشونت ها و خونریزی های زیادی خواهیم بود. عملیات خشونت آمیز گروه جندالله را در آن زمان می شد پیشگیری کرد.

به من گفته شد که دیدگاه من را به “بالا” گزارش خواهند کرد. ظاهرا سیاستگزاران “بالا”ی آن زمان که به استناد گواهینامه های جعلی یا فرمایشی تحصیلی، خود را با سواد و عقل کل می پنداشتند، نفهمیدند چه می گفتم. مسئولان بجای دلجویی از مردم به اعدام و اعدام و اعدام پرداختند و بسیاری خانواده ها را سوگوار کرد وکینه را در دلهای مردم نشاندند؛ و کشور ما دهها سرباز جوان ایرانی و بسیاری مردم بیگناه را در خشونت ها از دست داد. من مشابه چنین سخنانی را درباره بخش های محروم کردستان و خوزستان و محروم نگه داشته شدن ترکمن صحرا هم گفتم. خطرات را هم با صراحت نوشتم.

در سال 88 که دوباره میهمان اجباری وزارت اطلاعات در انفرادی زندان اوین بودم، یادآوری کردم که وقتی بیسوادها و نادانان کشور را اداره می کنند جز این نمی شود. دیدید که با فعال شدن گروه جندالله چه ها رخ داد و با واکنش های خشونت آمیز و اعدام های تلافی جویانه چه رودیدهای فاجعه باری را شاهد بودیم و چه تعداد از فرزندان سرباز و شهروندان بیگناه خود را از دست دادیم. باز برای جلوگیری از خونریزی بیشتر نسخه ای نوشتم. گفتند که به “بالا” انتقال می دهند.

این گروه های خشمگین بلوچ که دست به کارهای خشونت بار می زنند از عربستان نیامده اند، هرچند می شود از آنها علیه منافع ملی ایران بهره برداری کرد. اینها ایرانی هستند، و سرشت ایرانی آنان با خشونت بیگانه است؛ ولی وقتی شاهد اینهمه تبعیض و بی عدالتی و عقب افتادگی باشند و صبرشان تمام شود، هیچ نیرویی جلودارشان نیست. روحانیت اهل سنت در طی این سه دهه نشان داده اند که با خشونت و بی قانونی مخالف هستند و آبادانی و سربلندی ایران برایشان از هر چیز دیگر مهمتر است. جمهوری اسلامی باید این تبعیض غیرانسانی را متوقف کند و به آنان همان آزادی را بدهند که روحانیان شیعه از آن برخوردارند. امنیت کشور بویژه در مرزها در گرو آزادی های مدنی و به شمار آوردن روحانیت سنی بدور از تبعیض ها و محدودیت های مذهبی و اقتصادی است.

در سال 89 که باز وزارت اطلاعات لطف نمود و من را به انفرادی اوین دعوت کرد، عبدالمالک ریگی دستگیر شده بود. من با اعدام او مخالف بودم. زنده او می توانست تضمین امنیت در بلوچستان باشد. گفتم او ایرانی است و نباید اعدام شود. اگر او برود گروههایی خطرناکتر ایجاد و پای القاعده به بلوچستان باز خواهد شد. فراموش نکنید که اسامه بن لادن گفته بود که هدف اصلی ایران است و نوبت ایران هم خواهد رسید.

گفتم جوانان هوادار جبهه ملی ایران از همه نقاط کشور ما را در جریان رویدادها می گذارند و می دانیم چه جریان هایی زیر پوست کشور در حال وقوع است. جمهوری اسلامی باید روش کورش بزرگ را اعمال کند، و بجای تلافی و انتقامجویی و اعدام های غیر اصولی و غیر ضروری، باید دشمن را تبدیل به دوست یا دستکم تبدیل به مخالف یا معترض کند. این واکنش های خونین زاییده ستمی است که به بلوچستان و هم میهنان سنی مذهب ما رفته است. من گفتم که گروه جدیدی در بلوچستان تشکیل شده و در نزدیکی کویته کودکان دبستانی را در اردوگاهی آموزش حمله های انتحاری می دهند. اگر زود چاره نشود، آینده خونینی در پیش داریم.

در گروگانی اخیر سربازان ایرانی، نقش مثبت روحانیت سنی نشان داد که چقدر جایشان در جامعه ایران خالیست. در بلوچستان و کردستان و خوزستان، فقر و محرومیت اقتصادی و اجتماعی در کنار مدارس کپری و زندگی در شرایط ماقبل تاریخ همچنان وجود دارد. هنوز هم میهنان ما در بلوچستان از شغل هایی که شایسته آن هستند محروم و هزاران تحصیلکرده دانشگاهی بلوچ بیکار، و در سراسر بلوچستان اکثریت مردم از کمترین امکانات زندگی محروم هستند. اگر سردمداران جمهوری اسلامی نمی توانند تمامی ایران را میهن خود بدانند و با همه هم میهنان ما یکسان و برابر رفتار کنند، کنار بروند و جای خود را به ما ایرانیان بدهند.

شانزدهم فروردین 1393

***‏
ایران – شاهکار بینش پژو

***

هالو، تقدیم به استاد بادکوبه ای

مصطفی بادکوبه ای: سزای شعر تو سلول انفرادی بود

***
همایش حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران (کاسپیان) در 25 فروردین‌ماه 1393 برگزار شد

دکتر هوشنگ طالع
بر گرفته از تارنمای ایران بوم

HoushangTaale
روز دوشنبه 25 فروردین‌ماه 1393، هشتمین همایش ملی دریای مازندران با حضور گروهی از حقوق‌دانان، ویژگان (متخصصان) علوم سیاسی، تاریخ و علوم انسانی برگزار شد. همگان با استناد بر دو قرارداد معتبر «مودت» 1921 و «تجارت و بحرپیمایی» 1940 میلادی بر سهم 50 درصدی ایران در دریای مازندران (‌کاسپیان ) تاکید داشتند. دربارهٔ حقوق تاریخی و قانونی ایران در دریای مازندران (‌کاسپیان) باید گفت:
یکم ـ رژیم حقوقی دریای مازندران (کاسپیان) بر پایه‌ی قراردادهای 1921 و 1940 میلادی میان دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر سوسیالیستی، استوار است.
دوم ـ بر پایه‌ی قرارداد های مزبور، دو طرف دارای حاکمیت و مالکیت بالسویه (‌متساوی / 50 -50 ) بر این دریا می‌باشند .
سوم ـ از آن‌جا که هیچ گونه تحدید حدود میان ایران و اتحاد شوروی در در دریای مازندران ( کاسپیان ) ‌به عمل نیامده است ، مالکیت و حاکمیت بالسویه (مساوی ) دو طرف ، به گونه‌ی مشاع می‌باشد .
چهارم ـ بر پایه‌ی اصول شناخته شده‌ی ملی و بین المللی، مالکیت و حاکمیت بر یک پهنه (اعم از خاکی یا آبی) ‌در حکم مالکیت و حاکمیت بر فضای بالا و ژرفای آن پهنه نیز می‌باشد ، ‌مگر آن‌که استثا و یا محدودیت اعلام شده باشد.
در قرارداد 1921 و 1940 جز در مورد آب‌های ساحلی دو طرف ( بند 4 ماده 12 قرارداد 1940 ) ‌استثا و یا محدودیت وجود ندارد . از این رو مالکیت و حاکمیت ملت و دولت ایران بر نیمی از دریای مازندران ( کاسپیان ) ، فضای بالا و بستر و زیربستر را نیز در بر می‌گیرد .
پنجم ـ در سال 1370 خورشیدی ( 1990 میلادی ) اتحاد شوروی فروپاشید . در این فرآیند 15 یگان سیاسی بر پهنه‌ی اتحاد مزبور سر بر آوردند که 4 واحد آن یعنی فدراسیون روسیه ‌و جمهوری های قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان ( اران ) در کنار دریای مازندران ( کاسپیان ) قرار دارند .
ششم ـ همه‌ی یگان‌های برآمده از تجزیه‌ی اتحاد شوروی از جمله جمهوری های قزاقستان ، ترکمنستان ، آذربایجان (‌اران ) و فدراسیون روسیه ، بر پایه‌ی توافق های مینسک ( ‌پایتخت روسیه سفید/ بلاروس ) و آلماتی ( پایتخت پیشین قزاقستان )‌ اعلام کردند که به عنوان میراث‌خواران اتحاد شوروی ، همه‌ی قرارداد ها و تعهدات اتحاد مزبور را به رسمیت می‌شناسند و محترم می‌‌‌دارند . این قراردادها ( ‌اقرارنامه ها ) به ثبت سازمان ملل متحد نیز رسیده است.
هفتم ـ بدین سان ، میراث خواران اتحاد شوروی تنها مالک ماترک اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در دریای مازندران یعنی نیمی از آن می باشند .
حقوق تاریخی و قانونی ملت ایران در دریای مازندران ، بر پایه‌ی قراردادهای معتبر میان ایران و اتحاد شوروی ، روشن ، مسلم و مسجل است . هیچ کس و هیچ مقامی نمی‌تواند و اجازه ندارد از سوی ملت ایران ، قراردادی را دستینه ( امضا ) کند که کوچک‌ترین خدشه‌ای بر حقوق تاریخی و قانونی ملت ایران در دریای مازندران ( کاسپیان )‌ وارد نماید . از این رو ، پذیرش سهم کم‌تر از 50 درصد در این دریا ، در حکم تجزیه‌ی ایران است.
چهارشنبه 27 فروردین ماه 1393
هوشنگ طالع

***

آذری ها یک بار دیگر پرچم ایران را برافراشته نگه داشتند

حکایت نصب دوباره پرچم ایران در شهرک مرزداران تبریز

بر گرفته از تارنمای آذری ها

پرچم سه رنگ ایران که چندی پیش از سوی عوامل خائن و خودفروخته باند پان ترک به آتش کشیده شده بود، مجددا به همت دانشجویان وطنخواه آذری در دانشگاه آزاد تبریز نصب شد.
به گزارش آذری ها پرچم سرافراز کشورمان که در آبان ماه 1392 در ورودی شهر تبریز اقدام به آتش زدن پرچم کشور و فور اقدام به فرار کرده بودند به وسیله شهروندان به پلیس معرفی شدند. به گزارش آذری ها برخی از شهروندانی که شاهد ماجرا بودند فورا پلاک خودرو سواری این دو عامل بیگانه را به پلیس اطلاع داده و مامورین پلیس نیز بلافاصله اقدام به دستگیری آن ها می کنند.

Azariha _Parcham Iran
اما با تعلل مسئولین شهرداری تبریز پس از گذشت ماه ها پرچم عزیز کشورمان در محل قبلی نصب نشده بود. این موضوع با اعتراض بسیاری از شهروندان وطنخواه روبرو شد. در نهایت تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به شهرداری تبریز و بر عهده گرفتن کلیه هزینه ها و مسئولیت ها اقدام به بازسازی پرچم در محل سابق می نمایند. این پرچم با ابتکار و هزینه و کار دانشجویان وطنخواه آذری بازسازی و نصب گردید.

***

پان ایرانیست‌ها و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید

FreeA.Abedini

FreeAbolzal

Abedini dar Tazahorat

رزمنده پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی پیش از زندان هنگام تظاهرات در مقابل سفارت شیخک نشین امارات

Sattar-Beheshti-Abolfazl-Abedini

دیدار ابوالفضل عابدینی با خانواده ستار بهشتی

Saman

***
تارنمای نامه پان ایرانیسم:
http://paniranism.info

فیسبوک نامه پان ایرانیسم:
www.facebook.com/paniranism

تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.info

فیسبوک سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
https://www.facebook.com/paniranist.info

تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
www.paniranism.net

تارنمای حزب پان ایرانیست:
http://paniranist.org

فیسبوک حزب پان ایرانیست
www.facebook.com/paniranistparty

تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
www.pan-iranist.net

کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
http://www.youtube.com/paniranistparty

***

حزب پان ایرانیست – برونمرز
(سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست)
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید

iran@paniranism.info
www.paniranism.info

درخواست هموندی
www.paniranist.org/a.htm

کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Copyright©2010-2018.